|
کدخبر: 250949

خبر خوش آبی برای اصفهانی‌ها

مدیر سد زاینده رود با اشاره به افزایش حجم ورودی آب به این سد، گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۸ درصد از مخزن زاینده رود آب دارد.

سید مجتبی موسوی نایینی اظهار داشت: حجم آب پشت سد زاینده رود روز جمعه ۲۷ اسفند ماه به ۲۶۹ میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به افزایش ورودی آب به سد، افزود: هم اکنون ورودی به سد زاینده‌رود ۷۸ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است.

افزایش ۸ درصدی بارش در سرشاخه زاینده‌رود نسبت به بلندمدت

مدیر سد زاینده رود با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود، گفت: مجموع بارندگی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی (مهرماه) تا امروز ۲۸ اسفندماه یک هزار و ۱۴۹ میلیمتر بوده در حالی که بارش‌ها در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۷۴۹ میلیمتر و در بلندمدت ۱۰۶۴ میلیمتر بوده است.

موسوی نایینی اضافه کرد: طبق این آمار بارش‌های امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد و در مقایسه با بلند مدت هشت درصد افزایش یافته است.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

 

منبع: خبرآنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    أب ها را هدر بدهيد براي عزيز گراني هاي خ ودتون كه فردا نيايند نوك بديل شان را بيخ گلويتان فشار بدهند ولي اين را هم بدانيد (((( فردا كه لنجانيها ميخواهند كشت وكار كنند نگوييد أب نداريم ))))

  • مملکت بی درو پیکر ارسالی در

    اولا 1این سد سال 1342ساخته وسال 1349 به بهره برداری رسیده واسم اون زاینتده رو نه مرده رود
    واولان 2هرکی به هرکی باع ث شد این رود زیبا ونگین شهر استان اصفهان همکنون خشکه رود شده
    اولان وهرکی به هرکی 3
    قرارداد انتقال اب به یزد 5سال بود وقانون قرارداد اینست که قثرارد اد بعد از سال یا ماه یا روز اتمام فسخ شو د ولی از این که ایران یک کشوره هرکی به ه رکی است 27 سال از این قرا رداد می گذرد و لی همچنان پابرجاست
    ااولا هرکی به هرکی اینقدر مدیر ومدبر نبود که یم ایینی شده مدیره مسئول سد

  • مهدی ارسالی در

    چه خوشی؟!!مردم کشتاروسرکوب خونین دژخیمان رادرزاینده رودرافراموش نمیکنند!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها