|
کدخبر: 97321

شوک ۲۵ هزار میلیارد تومانی به بازار کرونایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش قدرت خرید مردم در روزهای کرونایی گفت: بانک‌ها بین ۲۳ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان را برای افزایش قدرت خرید در اختیار مردم قرار می دهند.

گسترش نیوز - «محمد شریعتمداری» روز یکشنبه در یک برنامه رادیویی اظهار داشت: بین ۲۳ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان منابعی که بانک ها در اختیار مردم برای افزایش قدرت خرید مردم قرار می دهند، در واقع یک شوک ۲۵ هزار میلیارد تومانی به بازار که حداکثر دو ماه تحت تاثیر مشکلات ناشی کرونا بوده به نظر می رسد برای راه اندازی واحدها رقم قابل قبولی باشد اما برای تحریک تقاضا باید روش های جدیدی در ادامه برنامه ها عملیاتی شود که در این زمینه مذاکرات زیادی با بخش های مختلف دولتی به خصوص در جهت ایجاد اعتبار مصرف کننده صورت گرفته است.

shariat%20madari.jpg

پرداخت وام یک میلیون تومانی به ۱۹ میلیون خانوار ایرانی

وی اظهار امیدواری کرد که در ماه های آتی با همکاری بانک مرکزی ، سیستم بانکی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سیستم تولید و توزیعی طرح اعتبار مصرف کننده در کشور راه اندازی شود که بدون شک این طرح می تواند کمک شایان توجهی به تحریک تقاضا و ایجاد تقاضای مطمئن برای بازار تولید کالاهای ایرانی باشد.

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: دولت با شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون تصمیمات مختلفی را اتخاذ کرده است.

شریعتمداری گفت: برای حمایت عمومی از تمامی اقشار جامعه، افزایش قدرت خرید برای تامین نیاز واحدهای تولیدی و همچنین کمک به تامین معیشت خانوارهای متوسط و ضعیف در جامعه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: برای نمونه دولت برای ۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۲۴ میلیون خانوار که از مجموعه حساب یارانه استفاده می کنند اعتبار یک میلیون تومانی قرض الحسنه تعیین کرد که مرحله اول و دوم آن تا به امروز پرداخت شده است.

شریعتمداری تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۱۹ میلیون و ۴۰۰ تا ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مجموعه خانوارهای ایرانی مشمول دریافت این تسهیلات قرض الحسنه شده اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها