|
کدخبر: 90204

تکلیف حقوق کارگران فردا مشخص می‌شود؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلسه آینده شورای‌عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ٩٩ چهارشنبه برگزار می‌شود.

گسترش‌نیوز: محمد شریعتمداری شامگاه دوشنبه پس از پایان نخستین جلسه شورای‌عالی کار که برای تعیین دستمزد برگزار شد، گفت: هم اکنون در تامین حداقل معیشت کارگران عقب ماندگی داریم و این موضوع به دوران جنگ تحمیلی و عدم تعیین جلسه تعیین مزد برای مدت ۶ سال باز می‌گردد.

karegar.jpg

وی افزود: از سال ٩٢ تلاش کردیم این عقب ماندگی را جبران کنیم اما با وجود شرایط اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و پایین آمدن ارزش پول ملی که موجب رشد شاخص تولید و افزایش بهای کالا شده این مهم محقق نشده است.

وزیر کار تاکید کرد: تلاش میکنیم به شرایط مطلوب برای تامین حداقل معیشت کارگران نزدیک شویم و در این مسیر باقی بمانیم.

وی بیان کرد: در دنیا تامین هزینه زندگی کارگران تنها از محل حداقل دستمزد نیست و این تنها در بخشی از کشورهای توسعه یافته است که ٧٠ درصد زندگی کارگران از این محل تامین می‌شود.

شریعتمداری گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا که حیات بنگاه‌های اقتصادی به خصوص بنگاه‌های خرد و کوچک را تحت تاثیر قرار داده است، باید علاوه بر معیشت کارگران حیات این بنگاه‌ها را هم مدنظر قرار دهیم و در مجموع به جمع بندی مناسب برسیم.

به گزارش ایرنا، نشست شورای‌عالی کار با موضوع تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال ٩٩ عصر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان به صورت حضوری در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها