|
کدخبر: 82737

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره حاتم مطرح کرد:

دوگانگی در حمایت از تولید داخلی/ عوامل موثر در ارائه کالای با کیفیت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید دوگانگی در زمینه حمایت از تولید داخل در مقابل نمونه‌های خارجی برطرف شود.

گسترش‌نیوز : محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره حاتم گفت: جشنواره حمایت از تولید ملی باید پایدار بماند. از گذشته باید درس بگیریم که از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم. در بعضی از سال‌ها رشد اقتصادی خیلی خوبی داشتیم و در بعضی از سال‌ها شرایط اینگونه نبود. می‌توان متوجه شد که ما در یک روند با ثبات برای حمایت از تولید ملی حرکت نکردیم.

وی ادامه داد: اگر نتیجه نشست و جمع‌بندی‌هایی که از آن به‌دست می‌اید مورد توجه قرار گیرد در تصمیمات می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. باید تصمیمات درستی بگیریم و تلاش کنیم پایه‌گذاری خوبی داشته باشیم. تولید باید به صرفه‌تر در کشور انجام شود. اصلاح فضای کسب و کار نیز موضوع بسیار مهمی است.

شریعتمداری اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ امروز در مجلس در حال بررسی است. ما در شرایط بسیار بدی در حوزه تحریم هستیم و همین تهدید فرصت‌هایی ایجاد کرده است. دو مشکل اصلی داریم یکی اتکا اقتصاد به نفت هست که بودجه عمومی را متاثر می‌کند. دیگری بحث واردات است.

وزیر کار اشاره کرد: تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه اصلاح مالیاتی صورت گرفته اما همچنان مشکلاتی وجود دارد. عمدتا درآمدهای کسب شده در این زمینه حاصل از فشارهای ما است و هرجا که تولید انجام می‌شود شناسایی می‌شود و میزان مالیات‌ها تعیین می‌شود. ما نیازمند برخورداری از یک نظام مالیاتی شفاف هستیم.

وی ادامه داد: یک دوگانگی در زمینه حمایت از تولید داخل وجود دارد. ما برای ارائه خدمات و کالا به مردم مکلف هستیم کالای ارزان بدهیم یا تولید داخلی ارائه دهیم؟ این قضیه به واردات نیز مربوط می‌شود و باید معلوم شود که کشور با پذیرش گران‌تر بودن کالا مایل است از کالا داخلی در مقابل خارجی حمایت کند.

شریعتمداری در ادامه گفت: تولید داخلی باید با کیفیت باشد. یکی از عوامل موثر در تولید کالای خوب کسب رضایت‌مندی است. اگر کارفرما سود بالاتر می‌خواهد باید به کارگران خود توجه کند. تقاضا می‌کنم که کارفرمایان سود خود را در رضایت کارگران خود بدانند.

وی در پایان اشاره کرد: فضای کسب و کار موضوع مهمی است. امروز با مشکلات مهمی در این زمینه مواجه هستیم. فرق گذاشتن با یک تولیدکننده بدهکار با تولیدکننده تبهکار باید انجام شود. باید مشکلات تولیدید دیده و برطرف شود. باید به کارآفرینی به عنوان یک ارزش نگاه شود. کارها باید به‌دست انجمن‌ها و اتحادیه‌ها سپرده شود و به آنها اعتماد کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها