|
کدخبر: 52102

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۵ اردیبهشت)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی چهار‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

افزایش ظرفیت تولید برق با شروع گرما

رفع محدودیت‌های تولید و افزایش ظرفیت‌های موجود در نیروگاه‌ها به همراه راه‌اندازی ۱۱ واحد جدید نیروگاه حرارتی، در مجموع ۶۲۶۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده است.

تخصیص۲۷ هزار میلیارد ریال برای کشاورزان سیل‌زده

هیات وزیران به پیشنهاد وزیر کشور و تایید سازمان برنامه‌وبودجه، مبلغ ۲۶ هزار و ۹۱۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به صورت هزینه‌ای برای جبران خسارت بخش‌های کشاورزی خسارت‌دیده ناشی از وقوع سیل ابتدای سال ۹۸ اختصاص داد.

تخلیه سیلاب اراضی کشاورزی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت: درحال‌حاضر، آب بالغ‌بر ۹۰ درصد اراضی کشاورزی متاثر از سیلاب تخلیه شده است.

افزایش رقم تسهیلات اشتغال‌زایی

افزایش سقف فردی «تسهیلات یارانه‌ای قابل اعطا بابت بازسای و نوسازی اماکن مسکونی روستایی» به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و نیز «تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی» به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از سوی شورای پول و اعتبار تصویب شد.

کاهش نرخ خودرو در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: نرخ خودرو در بازار کاهش یافته است.

فعال‌سازی ۲ هزار واحد خالی تولیدی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت از ترغیب سرمایه‌گذاران جدید برای احیای واحد‌های راکد و فعال‌سازی ۲ هزار واحد ظرفیت خالی خبر داد.

افزایش ظرفیت تولید مس تا ۴۰۰ هزار تن

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برنامه افزایش ظرفیت تولید مس تا ۴۰۰ هزار تن در سال ۹۸ خبر داد. وی همچنین تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن کاتد را از برنامه‌های امسال شرکت مس اعلام کرد.

تسهیلات وزارت کار برای واحدهای تولیدی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب برنامه اشتغال امسال در کمیسیون تخصصی شورای اشتغال خبر داد و گفت: با تصویب این برنامه توسط رئیس جمهوری، ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد.

صادرات ۵۰۰ میلیارد دلار برق

سرپرست مرکز توسعه پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو گفت: در سال ۹۷ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات الکتریسیته از کشور انجام‌شده البته این صادرات فقط به کشور‌های همسایه محدود نمی‌شود.

افزایش میزان "حق همسر و اولاد" مستمری‌بگیران

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین حق همسر از ۴۴ هزار و ۴۹۱ تومان سال ۹۷ به رقم بیش از۵۰ هزار و ۲۷۵ تومان، حق اولاد از حدود ۸ هزار و ۹۸۵ تومان به ۱۰ هزار و ۱۵۳ تومان، بن از ۴۳ هزار به ۴۸ هزار تومان و حق مسکن از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۲ هزار تومان رسید.

منابع: ایسنا، ایرنا، میزان، شاتا، اقتصادآنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها