|
کدخبر: 322117

واردات خودرو/خودروی داخلی/خرید خودرو

وزیر صمت کهیر زد!

وزیر صمت اعلام کرده است که شنیدن کلمه خودروهای وارداتی حالم را بد می کند و کهیر می زنم.

اقتصاد

عباس علی آبادی، وزیر صمت اعلام کرده است که حتی از شنیدن نام خودروهای دست دوم وارداتی، حالم بد می شود و کهیر می زنم.

وزیر صمت گفت: شان مردم ما خیلی بالاتر از این حرف‌ها است که بخواهند خودروهای دست دوم خارجی سوار شوند.

وی افزود: عدم تعادل در عرضه و تقاضا موجب مشکل در اقتصاد خودرو شده است و من در حال تلاش برای حل این چالش هستم. ارزبری خودرو دست دوم بالاست و باید به طور مرتب از محل منابع ملی هزینه کرد.

علیرغم گذشت بالغ بر ٩ ماه از طرح موضوع واردات خودروهای کارکرده و همچنین گذشت حدود هفت ماه از صدور مجوز با هدف تنظیم و ساماندهی بازار خودرو، هنوز آیین‌نامه آن ابلاغ نشده که رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو معتقد است: برخی نهادها در این زمینه همکاری نمی‌کنند، اما با اجرایی شدن این طرح قیمت خودروهای مونتاژی و حتی داخلی تا سطح قیمت کارخانه کاهش پیدا می‌کند.

علی خسروانی، در رابطه با واردات خودروهای کارکرده و اینکه آیین‌نامه آن هنوز ابلاغ نشده و همین امر می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار باشد، گفت: در اسفند ماه سال گذشته (فارغ از تعداد متقاضیان جدیدی که اخیرا در طرح عرضه خودروهای وارداتی ثبت‌نام کردند) ۳۳ هزار نفر در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند؛ که طی یکسال گذشته، تنها حدود ۴۰۰۰ خودرو وارداتی تحویل داده شده است.

 نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ضمن اشاره به اینکه واردات خودروهای دست دوم (کارکرده) هنوز بلاتکلیف است، تصریح کرد: این طرح در مرداد ماه سال جاری توسط مجلس تصویب شد و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز آن را تایید کرده‌اندکه نشان می‌دهد این مصوبه، بدون اشکال است.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو زیر دست برخی مسئولان دولتی گیر کرده و متولیان ، هنوز آن را ابلاغ نکرده‌اند؛ بنابراین نتیجه این شده که امروز بازار خودرو دچار نوساناتی شده و خریدار، فروشنده و حتی صنف نمایشگاه‌داران نیز ناراضی هستند.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها