|
کدخبر: 320794

رتبه بندی معلمان / حقوق معلمان / حقوق فرهنگیان

خبر مهم کارگروه رتبه بندی معلمان / فرصت مجدد به این ۲ گروه داده شد

از مجموع ۹۴۰ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی، ۳۴ درصد معلمان به رتبه خود اعتراض داشتند. به طور میانگین ۶۵ درصد معلمان در مرحله بررسی اعتراضات یک رتبه ارتقا داشتند.

اقتصاد خبر مهم کارگروه رتبه بندی معلمان / فرصت مجدد به این ۲ گروه داده شد

کارگروه رتبه‌ بندی معلمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از فرودین ماه ۱۴۰۳، به منظور اجرای ماده ۵ آیین‌نامه رتبه‌بندی برای همکارانی که در مرحله نخست ارزیابی حداقل امتیاز برای رتبه آموزشیار معلم را کسب نکرده‌اند و عدم احراز رتبه شده‌اند، فرصت بارگذاری مدارک و ارزیابی مجدد فراهم خواهد شد.

در مرحله ارزیابی مجدد تمامی مستندات و اطلاعات ارائه شده تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ ملاک عمل خواهد بود.

همچنین «برای مشمولین رتبه‌بندی که تاکنون موفق به ثبت‌نام در سامانه رتبه‌بندی rtb.medu.ir نشده‌اند از تاریخ اول اسفند ۱۴۰۲ امکان ثبت نام و بارگذاری مدارک فراهم می‌شود . خواهشمند است اطلاع رسانی گسترده به مشمولین انجام پذیرد تا با آرامش، صبر و دقت نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.»

از مجموع ۹۴۰ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی، ۳۴ درصد معلمان به رتبه خود اعتراض داشتند. به طور میانگین ۶۵ درصد معلمان در مرحله بررسی اعتراضات یک رتبه ارتقا داشتند.

قانون رتبه بندی معلمان

«قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ پانزدهم اسفند ماه یکهزار و چهارصد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ شانزدهم اسفندماه یکهزار و چهارصد به تایید شورای نگهبان رسیده بود.

در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۴۰۰، رئیس جمهور براساس اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حکمی صادر کرد و "قانون نظام رتبه‌بندی معلمان" که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود، را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

«قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ پانزدهم اسفند ماه یکهزار و چهارصد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ شانزدهم اسفندماه یکهزار و چهارصد به تایید شورای نگهبان رسیده بود.

رتبه‌ بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در جهت بهبود سطح معیشتی معلمان و هم در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان بسیار مهم است.

همچنین، این قانون متضمن بهبود کیفیت آموزشی دانش آموزان نیز می‌باشد.

فیش حقوقی فرهنگیان

همکاران به منظور دریافت فیش حقوقی فرهنگیان لازم است در زمان واریز حقوق فرهنگیان با به همراه داشتن اطلاعاتی از قبیل کد ملی و شماره پرسنلی، به سامانه فیش حقوقی وزارت آموزش و پرورش مراجعه نمایند. به منظور تسهیل دسترسی فرهنگیان، فیش حقوقی معلمان در سال های اخیر به صورت اینترنتی ارائه داده می شود. لازم به ذکر است، فرهنگیان برای دریافت فیش حقوقی خود به صورت حضوری نیز می توانند اقدام نمایند اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا، بهتر است از مراجعه حضوری خودداری نمایید.

مراحل دریافت فیش حقوقی فرهنگیان به صورت زیر است:

برای دریافت فیش حقوقی معلمان به سایت فیش حقوقی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نمایید.

برای ورود به سامانه ، کد ملی و شماره پرسنلی خود را وارد کنید.

رمزعبور همگام و کد امنیتی را در قسمت مشخص شده درج کنید.

پس از مشخص کردن سال و ماه مورد نظر، بر روی نمایش فیش کلیک کنید.

در صورت تمایل برای داشتن نسخه چاپی فیش حقوقی می توانید از فیش خود پرینت بگیرید.

(مبالغ زیر نهایی نیست)

جدول افزایش حقوق فرهنگیان مشمول طرح رتبه بندی

   پایه حقوق(ریال)    درصد افزایش حقوق    مبلغ نهایی
          ۷۹/۲۰۰/۰۰۰                    ۴۵

  ۱۱۴/۸۴۰/۰۰۰

                -                    ۵۵

   ۱۲۲/۷۶۰/۰۰۰

                -                    ۶۵ 

   ۱۳۰/۶۸۰/۰۰۰

                -                    ۷۵

    ۱۳۸/۶۰۰/۰۰۰

                -                    ۹۵

    ۱۵۴/۴۴۰/۰۰۰

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    خاک برسراموزش وپرورش ۳۰ بهمن شده هنوزحق وق بازنشستگان واریزنکردن بعدمیگن غصه نخو ریدمثل پارسال نمیشه حقوق هابه موقع واریز میشود خاک خاک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها