|
کدخبر: 316272

عرضه اولیه / عرضه اولیه در بورس / سهام بورسی

جزئیات مهم درباره عرضه اولیه «اخشان» در بورس / سهامداران بخوانند

مدیرعامل شرکت بورسی اظهار داشت که در گزارش نیم‌ساله جاری، شرکت اخشان خراسان توانسته ۴۵ درصد از بودجه پیش‌بینی شده را پوشش دهد. تا پایان سال، شرکت به سودآوری کامل ١٠٠ درصدی دست یابد.

اقتصاد جزئیات مهم درباره عرضه اولیه «اخشان» در بورس / سهامداران بخوانند

محمدرضا بیرجندی، مدیرعامل شرکت اخشان خراسان در نشست خبری امروز خود به بهانه عرضه اولیه این شرکت، گفت: بستر اصلی شرکت اخشان خراسان، متکی به فعالیت های کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی است که از زنجیره تولید تا سفره مصرف کنندگان را در حوزه فعالیت های خود دارد و بزرگترین مرکز ذخیره سازی غلات در کشور است. در همین راستا مجتمع کشاورزی و دامپروری آبروان به زیرمجموعه شرکت بدل شده که کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی را به دنبال داشته است.

وی افزود: این مجموعه ۵ حلقه چاه عمیق دارد و ۱۴۱ لیتر در ثانیه بهره‌برداری آب دارد که در آینده‌ای نه چندان دور به مجتمع کشاورزی و دامپروری نمونه بدل خواهد شد.

همچنین در این نشست، رضا غلامی، مدیر خدمات مشاور سرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه کاردان نیز در این نشست گفت: ارزشگذاری شرکت با روش P/E بوده است و با توجه به صورت مالی شرکت، سود خالص ۱۲ ماهه ۱۷۴ میلیارد تومان بوده که سود خالص به ازای هر سهم ۱۷۰۹ تومان برآورد شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تا ۶ ماهه سال جاری درآمد عملیاتی اخشان از ۳۳ میلیارد تومان به ۱۶۶ میلیارد تومان رسیده است، افزود: در این بازه زمانی، سود خالص شرکت از ۱۳ میلیارد تومان به ۶۳ میلیارد تومان در شش‌ماهه امسال رسیده و باید توجه داشت سایز شرکت نیز طی این سال‌ها از لحاظ درآمد و سودآوری ۱۰ برابر شده است.

لازم به ذکر است که شرکت اخشان خراسان از زیرمجموعه‌های گروه تبرک بوده و خود نیز دو شرکت بینالود و پادراتوس را در دل خود جای داده است.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها