|
کدخبر: 301406 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

گرانی عجیب بدلیجات / با این قیمت در گذشته طلا می خریدیم!

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌توانستید بکنید که خرید بدلیجات هم لاکچری شود! زیورآلاتی با متریال ارزان اما به دلیل طراحی چشم گیر و بعضا وارداتی بودن آن به قیمت گرانی که باورتان نمی‌شود!

اقتصاد گرانی عجیب بدلیجات / با این قیمت در گذشته طلا می خریدیم!

همیشه زمانی که از خرید بدلیجات حرفی زده می‌شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند قیمت ارزان آن است. اغلب تصور بر این است که بدلیجات نسبت به جواهرات ساخته شده از طلا و نقره خیلی ارزان‌تر است اما در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد و با گشت و گذاری در مراکز فروش بدلیجات، پیج‌ها و سایت‌های اینترنتی با قیمت‌های عجیب و غریبی روبرو می‌شویم.

در گزارش زیر گسترش نیوز خلاصه‌وار به بررسی چند مدل از بدلیجات گران قیمت در سایت‌ها می‌پردازد. با ما همراه باشید.

قیمت‌های عجیب و غریب بدلیجات در سایت‌های اینترنتی

در آگهی فروش زیر یک عدد گردنبند مدل سنگ مروارید و عقیق نمایش داده شده است که فروشنده این گردنبند را ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته است. با توجه به تعداد سنگ‌های به کار رفته در این مدل منطقی به نظر نمی‌رسد که این سنگ‌ها اصل باشد! جنس زنجیر را هم فروشنده استیل عنوان کرده است که باز قیمت بالایی ندارد. با این حساب قیمت گذاشته شده به فرض وارداتی بودن کالا باز هم گران‌تر از ارزش آن به نظر می‌آید.

گردنبند

در آگهی بعدی نیز با قیمت عجیبی روبرو می‌شویم! یک عدد دستبند زنانه با جنس استیل به قیمت ۳ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. هیچ متر و معیاری برای منطق قیمت‌گذاری در این آگهی وجود ندارد و باز هم می‌توان گفت قیمت عجیبی برای فروش این دستبند است!

دستبند-استیل

آگهی بعدی نیز قادر است شما را شگفت زده کند! یک عدد دستبند و باز هم استیل به قیمت گزافی برای فروش معرفی شده است. این دستبند با نمای اسکلتی و قفل کلیپسی به قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

دستبند

آگهی بعدی نیز همان قصه را تکرار کرده است و فروشنده یک عدد نیم ست حاوی یک جفت گوشواره مراوریدی به همراه گردنبند آن را به قیمت ۳ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. جنس زنجیر این نیم ست باز هم چون آگهی‌های قبلی از استیل است و مروارید‌های به کار رفته در آن هم صد البته که نمی‌تواند مرواریدهای اصل باشد.

نیم-ست

مقایسه جالب قیمت بدلیجات روز با قیمت طلا در سال ۹۶

طلا از گذشته تا امروز علاوه بر جنبه تزئینی و زیورالات به هدف سرمایه نیز خریداری می‌شد و همچنان نیز طرفداران خاص خودش را دارد. جالب است بدانید در سال ۹۶ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵۱ هزار تومان بوده است و با ۴۵۸ هزار تومان می‌توانستیم یک ربع سکه بخریم! در صورتی که با همین میزان پول و شاید با چندین برابر آن بتوان بدلیجات خرید که نه تنها سرمایه به حساب نمی‌آید، بلکه صاحب اول و آخر آن فقط خودتان هستید و فقط جنبه مصرفی دارد.

نکاتی که در تولید بدلیجات باید به آن توجه شود

در حال حاضر، با توجه به تنوع بالای سلایق و مدل‌های مختلف، می‌توان گفت که حد و مرز مشخصی برای طراحی بدلیجات زنانه وجود ندارد. بدلیجات زنانه در انواع مختلفی از جمله گردنبندها، دستبندها، گوشواره‌ها، حلقوی‌ها و غیره در بازار موجود هستند و در تنوع بالایی از لحاظ طرح و رنگ به فروش می‌رسند.

با این حال، یکی از مهمترین مواردی که در خرید بدلیجات زنانه باید مورد توجه قرار گیرد، جنس و کیفیت آن هاست. بدلیجات با کیفیت بالا، باید به گونه‌ای باشند که با استفاده مداوم، عمر آن‌ها کاهش پیدا نکند، رنگ آن‌ها تغییر ندهد و باعث ایجاد حساسیت پوستی نگردند. به طور کلی، باید توجه داشت که بدلیجات زنانه باید با کیفیت خوبی تولید شوند تا بانوان بتوانند به خوبی از آن‌ها استفاده کنند و همچنین به مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها