|
کدخبر: 273936

رشد ۳۰۰٪ قیمت لونا طی ۳ ساعت؛ علت چه بود؟

رمزارز لونا (LUNA)، رمزارز نسخه بازسازی‌شده بلاکچین ترا که در اردیبهشت سال جاری با فروپاشی روبرو شد، روز جمعه با رشد ۳ برابری قیمت خود طی چند ساعت، فعالان فضای کریپتو را شگفت‌زده کرد. قیمت این رمزارز به بالاترین سطح قیمت خود از زمان عرضه در اوایل ماه ژوئن (خرداد) نزدیک شده است. این افزایش قیمت ناگهانی پس از رشد شدید قیمت LUNC، رمزارز بلاکچین ترا کلاسیک رخ داده است.

 رشد قیمت لونا (LUNA) از ساعت ۱۴:۳۰ جمعه ۱۸ شهریور و قیمت ۱.۹۷ دلار آغاز شد و تا ساعت ۱۷:۳۰ همان روز قیمت این رمزارز به ۷.۸۶ دلار رسید. این حرکت صعودی معادل ۴ برابر شدن قیمت و حدودا ۳۰۰٪ رشد است. قیمت لونا در حال حاضر تقریبا ۶.۱۱ دلار است. هم‌چنین حجم معاملات این رمزارز نیز نسبت به چند روز اخیر رشد بسیار زیادی داشته است.

قیمت لونا

قیمت لونا در تایم‌فریم ساعتی؛ منبع: تریدینگ‌ویو

لونا رمزارز بومی نسخه دوم بلاکچین ترا، پس از فروپاشی این شبکه در ماه می و از بین رفتن ۶۰ میلیارد دلار احیا شده است. فروپاشی ترا باعث شد که بازرسی‌هایی در خصوص کلاهبرداری توسط ترافورم لبز (Terraform Labs) شرکت توسعه‌دهنده این بلاکچین و دو کوان (Do Kwon) موسس آن آغاز شود. اسم بلاکچین قدیمی ترا به ترا کلاسیک تغییر یافت و میزبان توکن لونا کلاسیک (LUNC) و استیبل کوین USTC شد.

اندیکاتورهای مختلف اقتصادی گویای کاهش سرعت اقتصاد جهانی بوده و معامله‌گران نیز پیش‌بینی کرده‌اند که فدرال رزرو زودتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت سرعت افزایش نرخ بهره را تقلیل می‌دهد و یا حتی نرخ بهره را در سال آتی کاهش خواهد داد، در این بین علی‌رغم دورنمای نه چندان خوشایند اقتصاد جهانی، روز جمعه بازار دارایی‌های پرریسک مانند سهام و رمزارزها با رشد قیمت مواجه شد. یکی از مهم تحولات افزایش قیمت بیت کوین بود که از ۱۹,۰۰۰ به ۲۱,۰۰۰ دلار افزایش یافت و بیشترین رشد خود طی ۶ ماه اخیر را ثبت کرد.

افزایش قیمت لونا پس از رشد چشمگیر قیمت لونا کلاسیک رخ می‌دهد. با هیجان‌زده شدن معامله‌گران از طرح جدید توکن‌سوزی LUNC و کاهش موجودی ابرتورمی این توکن، قیمت LUNC نیز در هفته گذشته افزایش چشمگیری داشت. با این حال، این افزایش قیمت متوقف شده و قیمت لونا کلاسیک در ۲۴ ساعت اخیر ۱۷٪ کاهش یافته است. در زمان نگارش خبر قیمت لونا کلاسیک ۰.۰۰۰۴۴۵۱۸ دلار است.

علت رشد چشمگیر قیمت لونا کلاسیک در هفته‌های اخیر چه بود؟

قیمت لونا کلاسیک

قیمت لونا کلاسیک در تایم‌فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ‌ویو

ناظران بازار کریپتو درباره نوسان قیمت لونا متعجب شده‌اند، زیرا هیچگونه خبر یا توسعه‌ای مربوط به این شبکه وجود ندارد تا باعث ایجاد تب‌وتاب در بین خرده‌ معامله‌گران شود.

اطلاعات پلتفرم LunarCrush به هیجان زیاد خرده سرمایه‌گذاران اشاره می‌کند، زیرا اخیرا کامنت‌ها و تعاملات مرتبط با این رمزارز در شبکه‌های اجتماعی افزایش چشمگیری یافته است.

فعالیت توکن لونا در شبکه های اجتماعی

فعالیت توکن لونا در شبکه های اجتماعی؛ منبع: LunarCrush

بلاکچین جدید ترا تاکنون در صدد جذب سرمایه‌گذاران به اکوسیستم خود بوده است. در حال حاضر مجموع سرمایه قفل‌شده در این شبکه که معیار مهمی در حوزه دیفای است و مقدار ارزشی را می‌سنجد که یک پروتکل می‌تواند از سرمایه‌گذاران کسب کند، فقط به ۵۱ میلیون دلار رسیده است، در حالی که سرمایه قفل‌شده در بلاکچین ترا کلاسیک در ماه می و قبل از فروپاشی ترا به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسیده بود.

علت رشد قیمت لونا چه بود؟

در مورد علت رشد قیمت لونا کلاسیک امکان پیدا کردن دلیل موجه وجود داشت. بیشتر تحلیل‌گران برنامه توکن‌سوزی لونا کلاسیک را که قرار است عرضه در گردش LUNC را نصف کند، مسئول رشد چشمگیر قیمت آن می‌دانستند. اما در مورد لونا علت افزایش قیمت، آن هم با این شدت عجیب را، به سختی می‌توان چیزی جز سوداگری (Speculation) دانست.

ارسال نظر