|
کدخبر: 253158

سیگنال تورم آمریکا بر قیمت طلا

دیروز اونس طلا در بازارهای جهانی روندی متعادل داشت. یکی از عوامل اصلی این روند تفاوت پیش‌بینی‌ها آمار اعلام شده درباره تورم آمریکا بود.

در ساعات ابتدایی دیروز قیمت طلا کاهش خفیفی را تجربه کرد، اما در پی انتشار نتایج نشست FOMC  شد، روندی متعادل را پی گرفت. افزایش بازده اوراق قرضه این هفته یک عنصر نزولی برای بازارهای فلزات به‌شمار می‌آمد. هر اونس طلا در ماه ژوئن با ۵ دلار و ۵ سنت کاهش به ۱۹۲۲ دلار و ۶۰ سنت رسید و نقره می نیز با افت ۰.۱۰۴ دلاری به ۲۴ دلار و ۴۳ سنت در هر اونس رسید.

نتایج منتشر شده نشست FOMC نشان داد که اعضا خواهان کاهش ماهانه ۹۵ میلیارد دلاری اوراق بهادار آمریکا (انقباض کمی) هستند. به نظر می‌رسد بسیاری از اعضا طرفدار افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در جلسه بعدی FOMC و شاید در چند جلسه بعدی پس از آن باشند. این اعضا همچنین معتقدند که جنگ روسیه و اوکراین باعث شده است که فشارهای تورمی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

بیت کوین ۴۳هزارتایی

بیت کوین (BTC) پس از شکست در هفته گذشته از سطح مقاومت ۴۸هزار دلاری در حالت عقب نشینی باقی ماند.

دیروز این ارز دیجیتال حدود ۴۳هزار دلار معامله می‌شد و می‌توانست حمایتی بین ۴۰هزار تا ۴۳هزار دلار پیدا کند.

بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴ درصد کاهش ارزش داشته است، این رقم پایین‌تر سقوط دیروز سایر رمزارزهااست. این تفاوت نشان از آن دارد که تمایل کمتری برای ریسک در میان معامله گران کریپتو است.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها