|
کدخبر: 208200

پیش‌ بینی فدرال رزرو از آینده اقتصاد آمریکا

گلدمن ساکس پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۱ را با اشاره به برنامه کاهش حمایت‌های مالی فدرال‌رزرو در انتهای امسال و سال آینده و ریکاوری ضعیف بخش مصرف، کاهش داده و به ۵.۶ درصد رساند.

گلدمن ساکس پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۱ را با اشاره به برنامه کاهش حمایت‌های مالی فدرال‌رزرو در انتهای امسال و سال آینده و ریکاوری ضعیف بخش مصرف، کاهش داده و به ۵.۶ درصد رساند. همچنین تخمین رشد اقتصادی آمریکا برای سال ۲۰۲۲ هم به ۴ درصد کاهش داده شد.

در پیش‌بینی قبلی این بانک نرخ رشد اقتصادی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ برابر با ۵.۷ درصد و برای سال ۲۰۲۲ برابر با ۴.۴ درصد اعلام شده بود.

در بیانیه این بانک عامل این کاهش، تأثیر بیش از حد انتظار پاندمی کرونا بر خدمات مصرف‌کنندگان و همچنین پیش‌بینی اینکه بحران کمبود تراشه کامپیوتری تا نیمه اول ۲۰۲۲ برطرف نخواهد شد، اعلام شده است.

گلدمن ساکس همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ و سه ماهه اول ۲۰۲۲ را از ۵ درصد به ۴.۵ درصد کاهش داد و تخمین زد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ به جای ۴.۵ درصد ۴ درصد رشد کرده و در ۳ ماهه سوم به جای ۳.۵ درصد ۳ درصد رشد کند.

با این حال رشد اقتصادی آمریکا در ۳ ماهه چهارم ۲۰۲۲ که قبلاً ۱.۵ درصد تخمین زده شده بود، در این پیش‌بینی جدید ۱.۷۵ درصد برآورد شد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها