|
کدخبر: 184311

تابلوی این نماد بورسی دیدنی است!

گدنا که ماه ها قفل صف فروش بود به تازگی با رونق بازار و هجوم میلیاردی پول حقیقی صف فروش آن جمع شد، تابلو این نماد امروز دیدنی بود.

اقتصاد تابلوی این نماد بورسی دیدنی است!

گدنا از جمله نماد‌های عرضه اولیه شده در سال ۹۹ بود. این نماد در بین تمام نماد‌های عرضه اولیه شده در سال گذشته بیشترین بازدهی ممکن را داشت؛ حتی بازدهی گدنا بالاتر از بازدهی غول بورسی یعنی شستا بود. از بهمن ماه سال گذشته گدنا با عدم حمایت حقوقی آن در صف فروش قفل شد و این صف فروش تا هفته گذشته حفظ شد با سبزپوشی چندروزه بازار و اقبال حقیقی‌ها به بازار صف فروش این نماد نیز جمع شد، اما ابتدای هفته جاری در حالی که معاملات این نماد به شکل روان و در بازه مثبت در حال پیگیری بود دوباره با رنج منفی بازارگردان در صف فروش قفل شد تا اینکه امروز با هجوم پول حقیقی صف فروش آن جمع شد و به صف خرید تبدیل شد تابلو این نماد امروز دیدنی بود.

حجم معاملات امروز گدنا ۲۲ برابر حجم ماهانه

در پایان داد و ستد‌های امروز گدنا، در ۶۰ هزار و ۵۷۸ نوبت معاملاتی، ۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار برگه اوراق بهادار به ارزش ۸۱۹ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال معامله شد.

شایان ذکر است میزان میانگین حجم معاملات ماهانه گدنا یک میلیون و ۷۳۱ هزار برگه بوده است که حجم معاملات امروز ۲۲ برابر بیشتر از میانگین حجم معاملات ماهانه بود.

امروز ۳۷ میلیون و ۹۶ هزار برگه سهم (۹۹.۸ درصد) سهام گدنا را ۴ هزار و ۴۶ نفر حقیقی خریداری کرد و ۷۷ هزار و ۹۱۳ سهم (۰.۲ درصد) را ۲ حقوقی خرید. همچنین در طرف مقابل، ۳۵ میلیون و ۱۶۴ هزار برگه سهم (۹۵ درصد) را ۵۴ هزار و ۳۸۹ نفر حقیقی و دو میلیون و ۱۰ هزار برگه سهم (۵ درصد) را ۳۷ نفر حقوقی فروختند.

قدرت خریدار به فروشنده ۱۴ برابر بود

بدین ترتیب میزان خرید هر حقیقی ۲۰۲ میلیون ریال (۲۰ میلیون تومان) و میزان فروش هر حقیقی ۱۴ میلیون ریال (۱.۴ میلیون تومان) بود.

قدرت خریدار حقیقی به فروشنده امروز در سهم گدنا، ۱۴.۱۸ برابر بود.

ورود میلیاردی پول حقیقی

میزان ورود پول حقیقی به این سهم امروز حدود ۴.۲ میلیارد تومان بود. حمایت مهم نماد گدنا بر روی قیمت ۲۰۶۶۲ ریال و مقاومت مهم این سهم بر روی قیمت ۳۲۱۳۶ ریال می‌باشد.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر