|
کدخبر: 183095

۲ سیگنال مهم برای افزایش قیمت طلا

قیمت دلار صرافی ملی در آستانه ۲۵ هزار تومان است و در بازار جهانی طلا هم قیمت این فلز گران شده است. آیا باید منتظر روند رو به رشد قیمت طلا بود؟

اقتصاد ۲ سیگنال مهم برای افزایش قیمت طلا

طبق آخرین نرخ اعلامی از سوی اتحادیه طلا تا این ساعت از روز قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۷۰ هزار تومان و قیمت هر سکه تمام طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. اما علت این گرانی چیست؟ برای یافتن دلیل گرانی طلا باید دو شاخص قیمت دلار داخلی و نرخ جهانی طلا را ارزیابی کرد.

قیمت دلار صرافی ملی در آستانه ۲۵ هزار تومان است و در بازار جهانی طلا هم قیمت این فلز گران شده است.

امروز پنجشنبه ۱۰ تیر، نرخ ارز در صرافی ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار نسبت به روز گذشته افزایش یافته و رقم ۲۴۹۷۹ تومان برای آن ثبت شده است.

 سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا هستند که می‌تواند تأثیرات مهمی بر سیاست‌گذاری‌های پولی فدرال‌رزرو داشته باشد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲۶ درصد رشد کرد و به ۱۷۷۴.۲۸ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم بالا رفت و به ۱۷۷۵.۵۰ دلار رسید.

از نگاه کارشناسانی مانند شهاب موسوی و مریم محبی امکان افزایش قیمت طلا در آینده میان‌مدت وجود دارد اما از سوی دیگر برخی کارشناسان هم پیش‌بینی می‌کنند نهایت رشد قیمت طلا در امسال هر گرم ۱٫۵ میلیون تومان آن هم به صورت مشروط است. اما آیا طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

منبع: تجارت نیوز
  • عزیزاته ارسالی در

    طلا نخرید نزولیاست

ارسال نظر