|
کدخبر: 170235

عبور اتریوم از مرز ۳ هزار دلار

عملکرد ارزهای دیجیتال مهم در هفته گذشته مثبت بود و اتریوم برای چندمین مرتبه طی یک هفته گذشته رکورد خود را بهبود بخشید.

اقتصاد عبور اتریوم از مرز ۳ هزار دلار

قیمت طلا با نوساناتی کم‌دامنه در حوالی ۱۷۷۵ تا ۱۷۸۰ دلار قرار دارد و اظهارنظرها در مورد تورم‌زا نبودن اقدامات بایدن صعود طلا برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار را دشوار کرده است.اتریوم برای چندمین مرتبه طی یک هفته گذشته رکورد قیمتی خود را ارتقا داد و بالای سطح ۳ هزار دلار قرار گرفت.

نوسان‌های کم‌دامنه در بازار طلا

قیمت طلای جهانی در نخستین روز کاری بازارهای جهانی کار خود را با قیمت حوالی ۱۷۷۵ دلار آغاز کرد. نرخ طلا در ادامه از ۱۷۸۰ دلار بالاتر رفت، اما دوباره نزولی شد. تغییرات شاخص دلار در روز دوشنبه منفی بود. بازدهی اوراق ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا از ۲۹ آپریل مصادف با ۹ اردیبهشت به صورت کلی روند نزولی را دنبال کرد، اما هنوز بالای مرز حساس ۱.۶ درصد قرار دارد و تغییرات بازدهی اوراق خزانه‌داری در روز گذشته مثبت بود.

تثبیت طلای جهانی/ هر اونس ۱۱۸۵ دلار

در نتیجه به نظر می‌رسد نوسان‌های کم‌دامنه و موفق نشدن طلا در عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار با کاهش انتظارات تورمی در ارتباط باشد. تورم یکی از محرک‌های اصلی قیمت فلز گرانبها عنوان می‌شد و تحلیل‌گران سیاست‌های انبساطی دولت بایدن را تورم‌زا ارزیابی می‌کردند، آن‌ها معتقد بودند انتظارات تورمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و در صورتی که بازدهی اوراق خزانه‌داری بر مدار منفی بیافتد، صعود طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۱ محتمل است. اما اخیر اظهار نظرهایی که بر تورم‌زا نبودن اقدامات بایدن تاکید می‌کنند، افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا "جانت یلن" نیز اخیرا اظهار کرد که این مسئله که اقدامات بایدن سوختی برای موتور تورم است را قبول ندارد. بازسازی سریع اقتصادی و پیشرفت واکسیناسیون نیز از دیگر عواملی هستند که افزایش قیمت طلای جهانی را با موانعی روبرو کرده‌اند.

عملکرد مثبت ارزهای دیجیتال

در نقطه دیگر بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته عملکرد خوبی داشت و دوباره خود را به مرز ۶۰ هزار دلار نزدیک کرد. بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ هزار دلار و کمترین قیمت آن ۵۶ هزار و ۱۷۸ دلار گزارش می‌شود. بر این اساس بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵ درصد اختلاف داشتند. علاوه بر این سرمایه بازار بیت کوین با این رشد قیمت به ۱.۱ تریلیون دلار افزایش یافت.

قیمت اتریوم در حال افزایش است و این ارز دیجیتال باز هم رکورد قیمتی خود را ارتقا داد. قیمت اتریوم مرز ۳ هزار دلار را پشت سر گذاشت. بیشترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۲۰۱ دلار و کمترین قیمت آن ۲ هزار و ۹۰۵ دلار گزارش می‌شود. با توجه به این که اتریوم در طول یک هفته گذشته چندین با رکورد خود را ارتقا داد، این سوال برای برخی به وجود آمد که آیا قیمت این ارز دیجیتال نیز مانند بیت کوین پس از ثبت رکورد نزدیک به ۶۵ هزار دلار افت خواهد کرد.

سومین و چهارمین ارز دیجیتال مهم دنیا یعنی باینانس و XRP نیز در ۲۴ ساعت و هفته گذشته بازدهی مثبت داشتند. ارزش باینانس در طول یک هفته گذشته نزدیک به ۱۹ درصد و ارزش XRP در طول یک هفته گذشته نزدیک به ۳۹ درصد افزایش یافت و سرمایه مجموع بازار این دو ارز دیجیتال در حدود نصف سرمایه بازار اتریوم است. سرمایه بازار اتریوم ۳۶۸ میلیارد دلار گزارش می‌شود. سرمایه باینانس ۹۷ میلیارد دلار است و سرمایه XRP در نزدیک ۷۲ میلیاد دلار قرار دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها