|
کدخبر: 160609

کاهش محسوس قیمت بیت کوین + جزئیات

بیت کوین که ظرف کمتر از یک ماه ۲۰ درصد معادل ۱۰ هزار دلار رشد کرد و از حدود ۵۰ هزار دلار، جمعه هفته پیش به بیش از ۶۱ هزار دلار رسیده بود؛ طی ۲۴ ساعت گذشته افت سنگینی را تجربه کرده است.

اقتصاد کاهش محسوس قیمت بیت کوین + جزئیات

بیت_کوین نزدیک به ۶ هزار دلار معادل ۱۰ درصد از ارزش خود را در عرض تتنها چند ساعت از دست داد و امروز به محدوده ۵۴ هزار دلار نیز وارد شد. هرچند در ساعات گذشته قیمت این رمزارز کمی تعدیل شده و توانسته به حدود ۵۶ هزار دلار برسد، با این حال همچنان افت بیش از ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد بیت‌کوین در هفته گذشته با تصویب بسته مالی ۱.۹ هزار میلیارد دلاری بایدن در مجلس سنا و شکل‌گیری انتظارات تورمی با تزریق این حجم از نقدینگی به اقتصاد آمریکا شکل گرفت.

با این حال امروز یکی از معامله‌گران حرفه‌ای رمزارزها در توییتر خبرداد که در یکی از مهم‌ترین صرافی‌ های مربوط به پول‌های دیجیتالی نزدیک به ۱۹ هزار بیت کوین با ارزشی بالغ بر بیش از یک میلیارد دلار عرضه شده است.

این موضوع در شرایطی که در هفته‌های اخیر حمایت‌های سازمانی و شرکتی از رمزارزها کاهش یافته و همچنین با توجه به اینکه بیت‌کوین به مرزهای قیمتی جدیدی رسیده بود، موجب افزایش عرضه در بازار این رمزارز شد و قیمت آن را در سراشیبی سقوط قرار داد.

با این حال بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که عبور بیت‌کوین از ۶۰ هزار دلار به معنای ورود بازار این رمز ارز به فاز جدید گاوی است. از این رو همچنان پیش‌بینی‌ها از رسیدن بیت‌کوین به ارقام ۱۰۰ هزار دلار و بیشتر به قوت خود باقی است.

در این میان البته سرمایه‌گذاران سنتی بازارهای مالی بعضا چندان نسبت به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال خوش‌بین نیستند. اخیرا یکی از آنها در گفت‌وگو با بلومبرگ گفته بود: «من از ریزش بیت‌کوین می‌ترسم. زمانی که بیت‌کوین بریزد می‌تواند سهام شرکت‌هایی چون تسلا و شاخص نزدک آمریکا را با خود به قعر ببرد.»

به گفته او درحال‌حاضر قیمت بیت‌کوین به قیمت سهام تسلا و حتی طلا گره‌ خورده است.

 

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها