|
کدخبر: 140925

چه کسانی وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند؟

شب گذشته برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار همزمان با واریز یارانه نقدی، وام یک میلیون تومانی کرونا نیز واریز شد.

اقتصاد چه کسانی وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند؟

مرحله دوم پرداخت وام یک میلیونی کرونا شب گذشته همزمان با واریز یارانه نقدی ۷۸ میلیون خانوار انجام شد. براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای همه کسانی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، وام یک میلیون تومانی واریز می‌شود. بر این اساس افراد دارای درآمد ثابت مثل کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

۷ میلیون یا ۱۱ میلیون خانوار؟

طبق آمار وزارت کار، در مجموع ۱۱ میلیون خانوار معادل ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تسهیلات یک‌میلیون‌تومانی دریافت می‌کنند. هفته گذشته بانک مرکزی اعلام کرد وام یک میلیون تومانی کرونا برای چهار میلیون و ۵١۵ هزار و ۶۵١نفر از سرپرستان خانوار واجد شرایط دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا هستند، واریز شده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد، ۲.۴ میلیون نفر هم ۲۰ آذرماه و در مرحله دوم پرداختی ها، وام یک میلیون تومانی را دریافت می‌کنند. این وام قرار بود برای ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز شود، اما با واریزی‌های دیشب تعداد خانوار‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند ۷ میلیون خانوار برآورد می‌شود.

تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهیانه خانوار خواهد بود. بنابراین کسر این اقساط از محل یارانه معیشتی است که دهم هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. مبلغ اقساط ۳۵ هزار تومان خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین
  • محمد علی ارسالی در

    من بیش از ده سال است که تحت هیچگونه بیمه ای نیستم و هیچگونه حقوق ثابتی دریافت نم یکنم چراازواریز یک میلیون به حساب امثال ما می‌گوید خدا داد امثال مارو از شما بگی ره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها