|
کدخبر: 139468

قیمت طلا چگونه پیش می رود؟

طلا در روزهای گذشته و تحت تاثیر بازار ارز و همچنین بازار جهانی ریزش قابل توجهی داشته است. حالا اما با رفع محدودیت کرونا و بازگشایی بازار طلا، احتمال رشد اندک قیمت این فلز گرانبها وجود دارد.

اقتصاد قیمت طلا چگونه پیش می رود؟

فعالان بازار معتقدند با رفع محدودیت‌های کرونایی و آغاز به کار واحدهای صنفی قیمت طلا ممکن است اندکی گران شود.

علاوه بر بازگشایی بازارها، قیمت دلار هم در روزهای آینده در بازار طلا بسیار تعیین کننده است.

به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، «چنانچه قیمت دلار ثابت باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا هفته آینده روند ثابتی داشته باشد. در غیر اینصورت با افزایش قیمت دلار قیمت طلا در بازار ایران بالا می‌رود.»

مراقب خرید طلاهای تقلبی باشید

سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: گرچه در دو هفته محدودیت کرونا، بازار فیزیکی طلا تعطیل بود اما به جبران آن تقاضا برای خرید طلا در فضای مجازی افزایش یافت.

او در ادامه تاکید کرد: مردم درباره خرید طلا در فضای مجازی دقت کنند؛ چرا که در فضای مجازی صفحاتی تشکیل شده که فقط با یک اکانت تلگرامی یا واتساپی به مشتریان کالا می‌فروشد و آدرسی در صفحه معرفی این پیج‌ها وجود ندارد و ممکن است این طلاها تقلبی باشد.

فضل آذر شربیانی گفت: خرید طلا در صفحه‌هایی مجاز است که در این صفحه‌ها آدرس کامل واحد صنفی، شماره تلفن همراه مغازه و شماره جواز حتما قید شده باشد، در غیر این صورت اتحادیه در قبال مشکلات ایجاد شده تعهدی ندارد.

در همین زمینه چندی پیش ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از قانونی شدن خرید و فروش آنلاین طلا خبر داد و گفته بود: « تلاش‌هایی برای برای تدوین آیین‌نامه‌ای در حوزه خرید و فروش طلا در فضای مجازی در حال انجام است و متن آن به زودی آماده می‌شود.»

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها