|
کدخبر: 135324

نوبخت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: همه سیاست‌های ۲۴ گانه‌ای که در اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، در قالب ۱۲ برنامه تنظیم و برای هر یک از برنامه ها، تعدادی طرح تعریف شده است.

اقتصاد نوبخت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه همه سیاست‌های ۲۴ گانه‌ای که در اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، در قالب ۱۲ برنامه تنظیم و برای هر یک از برنامه ها، تعدادی طرح تعریف شده است، افزود: بر این اساس، حدود ۲۰۰ طرح تعریف کردیم یعنی اقتصاد مقاومتی فقط یک توصیه کلی نیست، بلکه برای عینیت بخشیدن آن، باید آثارش را روی رشد اقتصادی ببینیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طرح‌هایی که در پایان هر هفته افتتاح می‌شود از این دست طرح ها است.

نوبخت گفت: برای بودجه سال ۱۴۰۰¡ بیش از صد هزار میلیارد تومان لحاظ شده است که براساس اقتصاد مقاومتی، موظف به اجرای آن هستیم.

نوبخت افزود: عملکرد تامین مسکن محرومان و رویکرد بودجه سال ۱۴۰۰¡ دو موضوع اصلی بحث این جلسه بوده است.

وی گفت: در بخش نخست گزارشی درباره مسکن محرومان ارائه شد که در آن بیش از صد هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در دست احداث است و بالغ بر ۲۵ هزار واحد مسکونی در این طرح به محرومان تحویل داده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بقیه واحدهای مسکونی نیز تا پایان امسال و قبل از پایان دولت، تحویل محرومان می‌شود.

وی اضافه کرد: این واحدهای مسکونی به افراد محروم و شریفی داده می‌شود که حتی بعضی از آن‌ها هیچ پیش پرداختی نخواهند داشت ضمن اینکه وام بلاعوض سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت، به آن‌ها داده می‌شود و بقیه مبلغ به صورت قرض الحسنه ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

نوبخت گفت: این اقدام در کنار سایر طرح‌های تامین مسکن، برای روستاییان و افرادی که به نوعی در حوادث آسیب می‌بینند در نظر گرفته شده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر