|
کدخبر: 184982

قیمت انواع آب میوه و شربت در بازار + جدول

یک لیتر آبمیوه پرتقال پالپ دار سن ایچ به قیمت ۳۳ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

میزان ویتامین C مورد برای یک فرد نرمال روزانه ۷۵ میلی گرم در هر روز است که به هنگام آلودگی هوا به ۱۲۰ میلی گرم روزانه افزایش می یابد، ویتامین C از جمله آنتی اکسیدانهایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

بهترین زمان مصرف آبمیوه طبیعی

صبح: صبح زود بهترین زمان برای نوشیدن آبمیوه است به خصوص اگر از آب سیب، گلابی و یا انگوراستفاده کنید، چرا ‌که باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش، جذب مواد مغذی و شادابی می‌شود.

بعد از وعده غذایی: اگر می خواهید بعد از وعده های غذایی خود آبمیوه بنوشید، بهتر است از انبه، آناناس و پرتقال ‌استفاده کنید، زیرا آناناس سرشار از پروتئاز است که به هضم پروتئین کمک می کند و موجب بهبود فرآیند گوارش می شود. ‌آنزیم انبه به گوارش پروتئین گوشت کمک و از زخم معده جلوگیری می کند. آب پرتقال باعث افزایش آنزیم های گوارش ‌معده می شود و گوارش چربی ها را نیز تسریع می کند‎. ‎

شب هنگام: نوشیدن آبمیوه بعد از شام اصلاً توصیه نمی شود، چرا که معده در حال استراحت است. در ضمن قند موجود در ‌آبمیوه ها بالا است و باعث جذب کالری بیشتر و در نتیجه چاقی می شود. از طرفی، فیبر بالای موجود در آبمیوه ها باعث ‌پر شدن معده و روده شده و گوارش شبانه را کندتر می کند و خواب را بر هم می زند‎.

قبل از وعده غذایی: توصیه می شود که قبل از وعده های غذایی از آبمیوه ها و سبزیجاتی مثل پرتقال، گوجه فرنگی جدی خوداری کنید زیرا آنها حاوی مواد تند و تیزی هستند که با اسید معده ترکیب شده، روی دیواره معده فشار می آورند و باعث معده درد و سوء حاضمه می شوند.

نام کالا قیمت (تومان)
شربت پرتقال سن ایچ مقدار 3 کیلوگرم 110.000
شربت بلوبری شادلی حجم 0.6 لیتر 35.000
شربت آلبالو سن ایچ مقدار 3 کیلوگرم 110.000
شربت زعفران مصطفوی وزن 650 گرم 56.800
سیروپ بلو کاراسائو سن ایچ مقدار 840 گرم 53.000
موکتل بلوپانچ شادلی حجم 600 میلی لیتر 28.000
شربت پیناکولادا شادلی حجم 0.6 لیتر 35.000
آبمیوه پرتقال پالپ دار سن ایچ حجم 1 لیتر 33.000

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها