|
کدخبر: 169567

قیمت این موبایل ها سقوط کرد! + جزییات

اخبار و گزارش ها از آغاز موج جدید کاهش قیمت در بازار موبایل حکایت دارد. این ارزانی در گوشی های سامسونگ و شیائومی بیش از سایر برندها به چشم می خورد.

اصناف قیمت این موبایل ها سقوط کرد! + جزییات

بازار موبایل در روزهای کم رونق و کم مشتری خود قرار گرفته و قیمت گوشی موبایل تحت تاثیر روند خزنده کاهش قیمت دلار قرار گرفته و وارد مسیر نزولی شده است.

این که دامنه ارزان شدن موبایل به حدی گسترش یابد که خرید این ابزار مهم ارتباطی برای مردم راحت تر شود و به بیان دیگر قیمت گوشی با توان خرید اکثریت مردم هماهنگ شود به قیمت دلار گره خورده و چشم ها برای ریزش قیمت دلار نیز به وین دوخته شده است.

روزنامه هفت صبح در گزارش امروز خود به بررسی قیمت گوشی های موبایل پرداخته و نوشته است: قیمت گوشی سامسونگ گلکسیS۲۱ Ultra ظرف هفته یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمده برای همین اصلا دلمان نمی خواهد جزو کسانی باشید که یک هفته زود چنین گوشی موبایل پرچمداری را خریده اند. شبیه این اتفاق برای خریداران شیائومی رخ داده ولی آنها با ریزش ۶۰۰ هزار تومانی گوشی Mi ۱۰T Pro روبه رو هستند. به این ترتیب می توان گفت هفته گذشته روند کاهش قیمت موبایل ادامه داشته است.

بررسی های ما در هفت صبح نشان داد در آخرین روز هفته گذشته از ۵۲ گوشی پرفروش،۳۰ مدل نسبت به ابتدای هفته ارزان شدند و فقط قیمت هفت موبایل افزایش پیدا کرد. مثل هفته های قبل بیشترین کاهش قیمت در مدل های پرچمدار سامسونگ دیده می شود. ضمنا کاهش ۳۰۰ هزار تومانی گوشی های Note ۸ Pro و Y۶s خبر خوبی برای طرفداران گوشی های ارزان قیمت است.

جزئیات کاهش قیمت گوشی های سامسونگ

این روزنامه در ادامه با تاکید بر این که گوشی گلکسی S۲۱ Ultra یک میلیون و صد و یازده هزار تومان ارزان شده است، نوشت: این گوشی توانایی پشتیبانی از فناوری فایو جی را دارد و قیمت آن از ۲۷ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان به ۲۶ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان رسیده است. با این حال هنوز باید آن را جزو گوشی های گرانقیمت بازار به حساب بیاوریم.

گوشی گلکسی A۷۱ نیز دیگر گوشی ای بود که کاهش قیمت محسوسی را تجربه کرد. خریداران این موبایل به جای ۹ میلیون و ۲۸۲ هزار تومان در انتهای هفته A۷۱ را۸ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان خریدند تا این محصول حدود ۳۰۰ هزار تومان ارزان شود.

درمجموع از ۲۳ گوشی پرفروش سامسونگ، ۱۴ مدل ارزان شدند و فقط سه موبایل از این برند افزایش قیمت پیدا کردند. همچنین به این نکته هم باید اشاره کرد که نوسان قیمت ۱۲ گوشی حدود ۱۰۰هزار تومان است.

جزئیات کاهش قیمت گوشی های شیائومی

گوشی موبایل ۱۰T Pro که نخستین روز هفته گذشته ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارزش داشت، در پایان هفته با رقم ۱۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته و ۶۰۰ هزار تومان ارزان شد. این رقم، بیشترین میزان تغییر بین گوشی های پرفروش شیائومی بود.

Redmi Note ۸ Pro هم ۳۳۹ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و آخرین روز هفته برچسب قیمت پنج میلیون و ۲۶۰ هزار تومان را به خود دید. در مجموع از ۱۶ گوشی پرفروش شیائومی، ۱۰ مدل کم و بیش ارزان شدند.

جزئیات کاهش قیمت گوشی های هوآوی

گوشی Y۶s بیش از هر مدل دیگری بین گوشی‌های برند هوآوی ارزان شده است. افت قیمت این گوشی ۲۷۰ هزار تومان بوده است تا این گوشی با پرداخت ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان قابل خریداری باشد. اگر تغییرات هفته گذشته را پیگیری کرده باشید حتما می دانید گوشی هوآوی Y۶s ظرف دو هفته بیش از ۷۳۰هزار تومان ریزش قیمت داشته است. به طور کلی با نگاهی به جدول تغییر قیمت گوشی‌های هوآوی می توان گفت که هفته دوم اردیبهشت، روز های آرامی را برای گوشی های هوآوی به همراه داشت چرا که از ۱۳ گوشی، تغییر قیمت ۱۰ محصول کمتر از ۱۰۰هزار تومان بوده است.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها