|
کدخبر: 161845

تا پایان فروردین مشکلی در تامین نهاده های دامی نداریم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به نهاده های دامی وابسته هستیم و با ایجاد سامانه بازارگاه فشار بالایی را هم تحمل کردیم، گفت: امروز تولیدکنندگان راضی هستند و نهاده های دامی بخش تولید تا پایان فروردین ماه جاری تامین شده است.

اصناف تا پایان فروردین مشکلی در تامین نهاده های دامی نداریم

 کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه در بازدید از زنجیره تولید مرغ تخم گذار شرکت رها مرغ فشافویه در شهرستان ری، با بیان اینکه وضعیت خوبی در تولید محصولات پروتئینی داریم، افزود: ما همه زیر بخش ها را تشویق به ایجاد زنجیره تولید کرده‌ایم تا محصول مناسب تر به دست مصرف کننده برسد.

وی اظهار داشت: در ابتدای دولت تدبیر و امید تولید میگوی کشور ۱۲هزار تن بود که امروز به بیش از ۴۲ هزار تن رسیده است.

این مسئول با اشاره به این که در تولید مرغ و تخم مرغ بسیار خوب عمل کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: اگر تولید انجام نمی شد، چهار میلیارد دلار هزینه واردات به کشور تحمیل می شد تا بتوانیم مرغ را از بازارهای جهانی تامین کنیم بنابراین در زمینه مرغ و تخم مرغ صنعت خوبی در کشور شکل گرفته که باید از حمایت کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تن مرغ صنعتی در کشور تولید می شود که با احتساب مرغ سنتی و خانگی و ماکیان به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن می رسد و به اندازه نیاز کشور است.  

خاوازی با اشاره به تولید مرغ لاین در کشور افزود: در زمانی که واردات مرغ اجداد تحریم شد، وزارت جهاد کشاورزی با کمک تولیدکنندگان واردات این مرغ را آغاز و در کنار آن ورود مرغ سلامت به بازار را شروع و با همکاری معاونت امور دام و سازمان دامپزشکی سن گله‌ها را مدیریت کردیم که منجر به اداره کشور و تولید به حد نیاز شد.

وی ادامه داد: با وجود تولید برخی عوامل بازار را تحت تاثیر قرار می دهد که یکی از این عوامل قیمت بالای محصولات پروتئینی است.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تولید تخم مرغ تصریح کرد: یک میلیون و ۸۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود و سالانه حدود ۷۰ هزار تن تخم مرغ مازاد در کشور داریم.  

این مسئول با اشاره به مهار آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور عنوان کرد: با وجود شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در روسیه، ترکیه و برخی کشورهای همسایه، معاونت امور دام و سازمان دامپزشکی تمام امکانات خود را آماده کردند و با دفع و سرکوب  از شیوع این بیماری در کشور جلوگیری شد.

خاوازی در رابطه با تولید گوشت قرمز در کشور گفت: سال گذشته حدود ۸۵۰ تا ۸۴۵ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده بود که امسال به حدود ۸۸۸ هزار تن رسیده است.  

وی ادامه داد: کشور ما به لحاظ تولید محصولات پروتیینی بسیار قوی و امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات آبزیان در کشور تولید شده‌است.

این مسئول یادآور شد: نهاده دامی مرغ سلامت و اجداد به صورت ۱۰۰ درصد تامین شده مشکلی در این بخش نداریم اما شرمنده تولیدکنندگان گوشت هستیم.

فاز دوم توسعه یک واحد تولیدی تخم مرغ در زمینی به مساحت ۱۳۱ هزار مترمربع، امروز(سه شنبه) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها