|
کدخبر: 145576

بازار موبایل در آستانه تحولی بزرگ + فیلم

دبیر انجمن وارد کنندگان تلفن همراه گفت: دو سامانه مختلف برای شفاف سازی و کنترل قیمت تلفن همراه به دولت معرفی شده است.

اصناف

امیر اسحاقی دبیر انجمن وارد کنندگان تلفن همراه در خصوص شفاف سازی در فروش کالا اظهار کرد: دو سامانه از سوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه به دولت معرفی شده است که هنوز دولت اجازه راه اندازی این سامانه‌ها را نداده است.

او افزود: انجمن واردکنندگان تلفن همراه تمام هزینه‌های طراحی و راه اندازی این دو سامانه را قبول کرده است و منتظر هستیم تا دولت این اجازه را به انجمن بدهد تا بازار سر و سامان بیابد. این سامانه‌ها می‌توانند مانند قانون رجیستری تلفن همراه تاثیر به سزایی در بازار داشته باشند.

دبیر انجمن وارد کنندگان تلفن همراه بیان کرد: کارکرد یکی از سامانه‌ها بدین شکل است که فرد متقاضایی پس از خرید تلفن همراه می‌تواند با مراجعه به این سامانه و وارد کردن کد IMEI، مشخصات تلفن همراه را از زمان ثبت سفارش در شرکت تولیدکننده تا زمان فروش به خریدار نهایی مشاهده کند.

اسحاقی ادامه داد: در این سامانه تمام هزینه‌هایی که در قیمت نهایی تلفن همراه تاثیر گذاشته است قابل مشاهده و محاسبه است از جمله این هزینه‌ها می‌توان به حمل و نقل، انبارداری و گمرک اشاره کرد که در این صورت فرد خریدار از تمام هزینه‌ها آگاه می‌شود و هیچ هزینه اضافه‌ای را پرداخت نمی‌کند.

او تصریح کرد: در سامانه‌ دیگری خریدار همانند سامانه قبلی کد IMEI را وارد می‌کند و تمام صاحبان قبلی، مشخصات فروشندگان عمده و خرد که این تلفن در واحد آن‌ها خرید و فروش شده است نمایش داده می‌شود.

دبیر انجمن وارد کنندگان تلفن همراه ابراز کرد: بازار تلفن همراه با دو مشکل قاچاق و فعالیت دلالان مواجه است که با مورد اول تا حدودی مقابله شده اما مورد دوم نیازمند تایید و حمایت دولت است. هر دو سامانه قطعا می‌توانند نقش به سزایی در سامان دهی بازار، کنترل قیمت‌ها و ایجاد شفاف سازی در روند ورود کالا به کشور داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    ما به تحولات عادت کردیم چون سال 99 همش ت حول بوده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها