|
کدخبر: 221933

تذکر نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش + جزئیات

نماینده ساری در مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش باید در پرداخت پاداش بازنشستگی معلمان تسریع کند.

علی بابائی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۰ آذر) قوه مقننه در تذکر شفاهی خطاب به وزرای کشور و راه خواستار همراهی آن ها با مدیریت شهری و شهرداری ساری برای عملیاتی شدن پروژه ها شد.

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: عدم اجرای قانون رفع تداخل برای حل مشکلات کشاورزان با دستگاه های اداری ضروری است همچنین وزیر آموزش و پرورش باید در پرداخت پاداش بازنشستگی معلمان تسریع کند.

نماینده مردم ساری در مجلس خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی و حل مشکل معیشت مردم نیاز به اصلاح دارد، همچنین بنیاد مسکن باید برای وضعیت مسکن روستایی اقدامی بیاندیشد، همچنین مشکلات شهرداری ها و شوراها نیز باید از طرف وزارت کشور برطرف شود.

**بودجه سالیانه باید استان محور شود

کمال علی پورخنکداری نیز در تذکر شفاهی خطاب به هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه خواستار استان محور شدن بودجه شد تا مشکلات کشور کاهش یابد.

وی افزود: برای حل مشکل بیکاری، ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰ قرار داده شد اما باز هم مشکل بیکاری داریم؛ رئیس جمهور هر چه سریع تر این اعتبار را تخصیص دهد.

نماینده قائم شهر در مجلس در ادامه در تذکری خطاب به وزیر بهداشت، عنوان کرد: بیمارستان رازی قائمشهر باید پیگیری شود تا به فوریت به افتتاح برسد تا مشکل ۷۰۰ هزار نفر برطرف شود. همچنین بیمارستان شهدای زیر آب کمبود پزشک دارد و بیماران برای رادیولوژی باید ۵۰ کیلومتر تا قائمشهر سفر کنند.

**۵ دهک آسیب پذیر کشور در شرایط بحرانی قرار دارند

در ادامه بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی گفت: از دولت درخواست دارم به بحث گرانی و عدم التزام به قواعد و فروش کالاهای اساسی توجه خاص داشته باشد، ۵ دهک آسیب پذیر کشور در شرایط بحرانی قرار دارند.

وی افزود: آنچه امروز به عنوان قیمت برای کالاها و خدمات نقش بسته است، با چه قاعده ای همچنان در حال افزایش است. به نظر می رسد توجه به اصالت و موضوع هزینه ها در تعیین قیمت وجود ندارد. همچنان بحث نهاده های دامی از مشکلات جدی است و دامداران در شرایط نامساعدی به سر می برندو لذا از وزیر کشاورزی می‌خواهم در این زمینه اقدامات جدی داشته باشد.

نماینده سبزوار در پایان بیان کرد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست دارم موضوع سندهای شهرهای حوزه انتخابیه را حل و فصل کند، سال هاست این زمین ها وضعیت مشخصی ندارند. همچنین وزیر ورزش و جوانان مشکلات ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سبزوار که به صورت ناقص افتتاح شده است را حل و فصل کند.


 

منبع: تسنیم

ارسال نظر