|
کدخبر: 32605

تهرانی‌ها در روز چقدر مرغ مصرف می‌کنند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اعلام کرد: مصرف روزانه گوشت مرغ در شهر تهران ۱۲۰۰ تن است که به‌راحتی تامین می‌شود. تولید مرغ در کشور را به جایی رساندیم که نیاز به صادرات داریم اما زمینه آن فراهم نیست.

گسترش نیوز : مهدی یوسف‌خانی در مورد تولید گوشت مرغ در کشور گفت: تولید مرغ در کشور طوری است که انباشت می‌شود و زمانی که تقاضا کم باشد، نرخ به اجبار پایین می‌آید و تولیدکننده متضرر می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، تقاضا برای خرید گوشت مرغ افزایش می‌یابد، گفت: ممکن است درصدی افزایش قیمت‌‌ را تجربه کنیم در این شرایط تولیدکننده‌ها از ضرری که متحمل شده‌اند، تا حدودی رها می‌شوند.

yosefkhanii.jpg

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درمورد نرخ گوشت مرغ، اظهار کرد: درحال‌حاضر نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده ۵ هزار و ۳۰۰ تومان و هر کیلو مرغ کشتار ۸ هزار و ۱۵۰ تومان است. این در حالی است که اگر نرخ مرغ زنده به کیلویی ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و کشتار به ۸ هزار و ۵۰۰ تومان برسد، تولیدکننده تازه از مرحله ضرر خارج می‌شود و هزینه تولید خود را برمی‌گرداند.

یوسف‌خانی درباره مرغ سبز و گلایه از افزایش نرخ آن هم گفت: مرغ سبز با اختلاف ۴ هزار تومان نسبت به مرغ معمولی در بازار فروخته می‌شود. درمورد کیفیت و چگونگی کیفیت این مرغ‌ها اطلاعی ندارم و متولی آن، سازمان دامپزشکی کشور است چرا که کارخانه‌های محدودی مرغ سبز را عرضه می‌کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها