|
کدخبر: 72412

استقلال و جایگاهی که برایش کافی نیست

به نظر می‌رسد برای طرفداران استقلال دیگر تبدیل به یک عادت شده است که هفته‌های ابتدایی فصل را به امید موفقیت در هفته‌های پایانی نیم‌فصل منتظر بمانند تا تیم به حالت مطلوب خود برسد.

گسترش نیوز - روایتی که در این فصل هم با دار و دسته ایتالیایی ها تکرار شد، اما با این تفاوت که این بار زودتر از آنچه همه تصور می‌کردند و در عین ناامیدی و در روزهایی که می‌رفت کم‌کم به توانایی‌های استراماچونی با دیده تردید نگاه شود، او توانست ورق را به بهترین نحو برگرداند تا در عرض مدت کوتاهی تبدیل شود به محبوب‌ترینِ مجموعه باشگاه استقلال. حالا با این تفاصیل استقلال با ۱۸ امتیاز و تنها با ۴ امتیاز فاصله از تیم اول جدول در جایگاه چهارم قرار دارد و در برهه کنونی این برای طرفداران استقلال راضی‌کننده است.

esteghlal.jpg

اما استراماچونی و در مجموع کادر فنی و مدیریتی استقلال بهتر از هر کسی می‌دانند، برای هوادارانی که آخرین عنوان قهرمانی شان در لیگ برتر برمی‌گردد به ۷ فصل گذشته( لیگ دوازدهم)، قرار گرفتن در این جایگاه و حتی کسب سهمیه نمی‌تواند به‌عنوان یک موفقیت ماندگار و یا همان افتخار به شمار بیاید. مخصوصا که رقیبشان در چند فصل اخیر با هدایت مرد کروات به هر آنچه می خواست دست پیدا کرد. از نظر استقلالی‌ها تنها فتح عنوان نخست لیگ برتراست که می‌تواند فصلی تازه را در تاریخ این باشگاه رقم بزند.

اینکه این تیم با وجود رقبایی مثل پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و پدیده قادر باشد به این مهم دست یابد نیازمند فاکتورهای مختلفی است که متأسفانه باید بگوییم در حال حاضر در استقلال وجود ندارند. شروط لازمی که برای تحقق چنین خواسته‌ای از هر چیز برای این تیم واجب‌ترند، در ادامه به این فاکتورها اشاره می‌کنیم:

اول: فراهم آوردن یک فضای آرام درون باشگاهی با کمترین تنش، دوم: تحقق خواسته‌های معقولانه کادر فنی اعم از جذب لااقل یک مهاجم و یک هافبک مرکزی، سوم: تعامل صحیح و حرفه‌ای مدیرعامل با سرمربی باشگاه و یا مجموعه کادر فنی و بازیکنان تیم، چهارم: تهیه یک زمین چمن مناسب و دائمی برای انجام تمرینات لااقل برای یک‌ فصل و همچنین بسیاری از فاکتورهای ریز و درشت دیگری که هر کدام در جایگاه خود ضروری به حساب می آیند. با توجه به همین ۵ فاکتور اشاره‌ شده و در نظر گرفتن اینکه با یک نگاه منصفانه می‌شود گفت چند درصد از این شروط در باشگاه استقلال تأمین‌شده است و یا در شُرُف تأمین است، می‌توان نتیجه گرفت این تیم در حال حاضر فاقد یک ساز و کار لازم برای رسیدن به مقام قهرمانی است که در صورت ادامه‌ی این وضع در بهترین حالت باز هم شاهد یک دوره تسلسل باطل در این تیم خواهیم بود. همان حضور در آسیا و در خوشبینانه تربن حالت، صعود به جمع ۸ تیم پایانی که دردی را از پیکره این تیم و دل هواداران دوا نخواهد کرد.

این روزها که بازی زیبا و هجومی استقلال و صعود یک‌ باره این تیم به جایگاه چهارم، نگاه جامعه فوتبال ایران را به خودش معطوف کرده و توانسته رضایت خاطر طرفداران این تیم را لااقل از بعد نتیجه به دست بیاورد، می‌تواند بهترین فرصت برای مجموعه باشگاه باشد که خودشان را به خواسته‌های تماشاگران این تیم نزدیک کنند. خصوصاً در زمان تعطیلی لیگ که دیگر قرار نیست کسب نتیجه‌ این فضا را تغییر دهد.

شاید هیچ‌کس به‌اندازه امیرحسین فتحی دوست نداشته باشد که استقلالی‌ها را به آرزوهای‌شان برساند. با شناختی که نسبت به استراماچونی در این چند ماه اخیر پیدا کرده‌ایم به نظر می‌رسد او مهم‌ترین قدم را که همان جذب سرمربی تیم بوده، به‌درستی برداشته و در گام بعدی باید تلاش کند به هر ترتیبی او را حفظ کند و با اعتماد به او به درخواست‌های معقولانه سرمربی این تیم جامه عمل بپوشاند. این موضوع می‌تواند استقلال را در راهی بیاندازد که ممکن است به رغم همه‌ی دشواری‌ها حتی به قهرمانی این تیم ختم شود.

منبع: آی اسپورت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها