عضو شورای مرکزی و هیات رئیسه خانه کشاورز گفت: زیتون ازنظر مصرف آب یک محصول معمولی است و بهعبارتیدیگر نمیتوان این محصول را جزء محصولات کم آببرو یا پر آب بر دانست.
سید احمد بلندنظر در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش با اعلام این خبر اظهار کرد: زیتون را میتوان با آب کم هم تولید کرد اما این امر بر کیفیت محصول تأثیر میگذارد. بهطورکلی برای یک هکتار زیتون، ۱۰ هزار مترمکعب آب نیاز داریم.
وی درباره انواع کنسرو زیتون نیز اظهارکرد:در دنیا انواع کنسرو وجود دارد اما مردم باید دقت داشته باشند که هرگز کنسرو زیتون سیاه و کنسرو زیتون بی هسته نخورند. بعضی از کنسروها بی هسته هستند و داخل زیتون گوجه، گردو یا ... میگذارند تا مردم را فریب دهند و فروش را بالا ببرند این در حالی است که بهترین زیتونها، زیتون سبز هستهدار است.
بلندنظر بیان کرد: دستگاهها، در زمان هستهگیری مقدار زیادی از سلول دانههای زیتون را پاره میکنند. بهاینترتیب، تا زمانی که دانهها در محلول آبنمک کنسروها قرار میگیرند، روغن و عصاره زیتون به علت اختلافات چگالی با آب روی سطح قوطی قرار میگیرند و در نهایت مصرفکننده آب و تفاله این کنسروها را مصرف خواهند کرد.وی در خصوص زیتونپرورده گفت: زیتونپرورده بدون هسته اگر بهطور بهداشتی تولید شود، خوراکی خوبی است.