معاونت امور دام سازمان جهاد کشاوری مشهد نمایشگاه دام، طیور و آبزیان این شهر را فرصتی برای فعالان این بخش دانست که به توسعه تخصصهای خود بپردازند.
به گزارش گسترش به نقل از عصر نمایشگاه، سیدجعفر حاجی مجتهد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با بیان مطلب فوق افزود: این نمایشگاه با دورههای پیشین تفاوتهای اساسی دارد چرا که تلاش لازم برای بهبود فضای تخصصی نمایشگاه از سوی برگزارکننده مد نظر قرار گرفته است.
وی این نمایشگاه را راهی برای بهبود فضای کسب کار در حوزه دام استان معرفی کرد و افزود: استان خراسان و به خصوص شهرستان مشهد به نوعی قطب صنعت دامدارای کشور است و بستر بسیار مناسبی برای فعالیتهای اقتصادی در حوزه دام، طیور و آبزیان را دارا میباشد و برگزاری مناسب این نمایشگاه این حسن را دارد که جایگاه واقعی صنعت دامداری را در کشور ارتقا دهد.
حاجی مجتهد حضور بخش خصوصی را در نمایشگاه ضروری دانست و افزود: در صنعت دام و طیور تنها با حمایت از بخش خصوصی میتوان به موفقیت دست یافت و باید برای توانمندسازی بخش خصوصی تلاش نمود که امیدواریم این نمایشگاه این هدف را دنبال کند و شرایط ویژهای را برای فعالان بخش خصوصی فراهم کند.
وی نزدیکی شهر مقدس مشهد با مرز کشورهای آسیای میانه، افغانستان، پاکستان و..... را مناسب برای بعد بینالمللی این نمایشگاه دانست و افزود: بعد ۱۳ سال برگزاری نمایشگاه دام و طیور در مشهد باید به بعد بینالمللی برگزاری نمایشگاه بیش از پیش توجه شود وحداقل از کشورهای همسایه در این حوزه دعوت شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه دام و طیور مشهد به رونق بازار بیانجامد و بازار صنایع کشاورزی و دامداری استان خراسان بزرگ را از رکود خارج کند.
گفتنی است؛سیزدهمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان مشهد از ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه در محل نمایشگاههای بینالمللی مشهد برگزار میشود.