فاز اول تصفیه خانه فاضلاب پردیس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و حمید چیت چیان وزیر نیرو افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، پروژه تصفیه خانه فاضلاب پردیس که در ضلع جنوب غربی پارک فناوری با هزینه ۵۳۰ میلیارد ریال احداث شده است، در دو فاز با هدف تصفیه روزانه ۴۸ هزار متر مکعب در شبانه روز و پساب تولیدی با کیفیت مناسب و ملاحظات زیستمحیطی برای مصارف کشاورزی و صنعت، تغذیه آبخوانها و تخلیه به آبهای پذیرنده پیشبینی شده است. این تصفیه خانه، علاوه بر حذف آلایندههای آلی، توانایی حذف بیولوژیک ازت و فسفر را بعنوان مهمترین عوامل آلاینده زیستمحیطی دارا است. ظرفیت فاز اول، ۲۴ هزار متر مکعب در شبانه روز و جمعیت تحت پوشش آن ۱۲۵ هزار نفر است و میزان پساب تولیدی فاز اول ۹ میلیون متر مکعب در سال است. تسویه خانه فاضلاب پردیس صبح شنبه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، حمید چیت چیان وزیر نیرو و برخی از مقامات شهرستان پردیس افتتاح شد.