رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران گفت: تنها عکاسان و فیلمبرداران عضو اتحادیه، حق دارند به عروس و دامادها در تالارهای پذیرایی خدمات ارائه بدهند.
به گزارش گسترش نیوز ؛ برخی تالارهای پذیرایی اتاقی را برای عکاسی عروس و دامادها در نظر میگرفتند تا اینگونه خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه بدهند. اما این اقدام باعث کسادی فعالیت عکاسان و فیلمبرداران شد تاجاییکه برخی از عکاسان به فعالیت اقتصادی خود پایان دادند. بدینجهت دو اتحادیه تالارهای پذیرایی و عکاسان طی توافقی تلاش کردند مواردی که باعث موازیکاری بین این دو صنف شده است را کمرنگ کنند.
خسرو ابراهیمی نیا در همین رابطه افزود: اتحادیه تالارهای پذیرایی، اجازه تاسیس آتلیه در تالارها را به اعضای خود نمیدهد؛ چراکه این اقدام یک نوع تداخل صنفی است. از این پس اگر گزارشی بر این مبنا بهدست ما برسید بدون تردید با خاطی برخورد خواهیم کرد و مطابق با ماده ۲۸ قانون نظام صنفی با متخلف برخورد خواهیم کرد.
به گفته این مسئول صنفی؛ تالارهای پذیرایی نمیتوانند فقط از یک عکاس خاص استفاده کنند زیرا چنین اقدامی همان تعریف فروش اجباری کالا است. ما درواقع تلاش داریم که با این اقدام از عکاسان اتحادیه مربوط حمایت کنیم.
گفتنی است اعضای هیات مدیره اتحادیههای صنفی تالارهای پذیرایی و عکاسان و فیلمبرداران تهران به این نتیجه رسیدند که برای پیشگیری از تداخل صنفی:
۱-تالارهای پذیرایی تهران بههیچوجه و تحت هیچ شرایطی حق ندارند به مشتری عکاس و فیلمبردار را تحمیل کنند.
۲- تالارها تحت هیچ شرایطی حق ندارند با آتلیهها و واحدهای صنفی ثابت و یا سیار برای ارائه خدمات قراردادی منعقد کنند.
۳- تالارها حق دریافت ورودیِ از عکاسان وفیلمبرداران دارای پروانه کسب و مجوز از اتحادیه را ندارند.
۴- تنظیم قرارداد عکاسی و فیلمبرداری از سوی تالارها ممنوع است.