رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: استان ما رتبه سوم کشوری از لحاظ داشتن تولیدکنندگان برتر ملی بخش کشاورزی را دارد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، خالد جعفری گفت: ۹ نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی کردستان به عنوان نمونه ملی انتخاب شدند و استان ما از این لحاظ رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی یکی از برنامههای اولویت دار بخش کشاورزی استان را افزایش سطح اراضی آبی خواند و عنوان کرد: درحالحاضر ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی و بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار هکتار هم دیم است.
این مسئول جهاد کشاورزی بیان کرد: با توجه به میزان رواناب و وجود سدهایی در استان، برآورد شده ۳۰۰هزار هکتار اراضی آبی به سطح اراضی استان افزوده شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: با مذاکراتی که با وزارت نیرو طی سه سال اخیر انجام شده، برای ایجاد ۱۳۰ هزار هکتار اراضی آبی در استان موافقت شده است.
جعفری با اشاره به اینکه بهرهمندی از آبهای حوزه مرزی استان از سال ۹۵ آغاز شده است، افزوذ: ایجاد حدود ۱۷ هزار هکتار اراضی آبی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیاردتومان درسه شهرستان استان حال اجرا است.
وی عنوان کرد: با پیگیریهای انجام شده میزان سطح مذکور تا شهریور سال ۹۷ به ۲۱ هزار هکتار افزایش مییابد که نتیجه این اقدام قطعا افزایش تولید و ثروت و ایجاد اشتغال خواهد بود.
این مقام مسئول از دیگر برنامههای این سازمان در استان را افزایش بهرهوری آب ذکر کرد و اظهارکرد: ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان مجهز به آبیاری تحت فشار است و به ازای هر هکتار ۵.۵ الی ۹ میلیون تومان کمک بلاعوض برای اصلاح شیوههای آبیاری اختصاص پیدا میکند.