رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: نبود مواد اولیه و نداشتن پروانه بهرهبرداری در تعطیل شدن کارگاه مصنوعات سنگی سریش آباد صحت ندارد و این موارد بهانهای بیش نیست.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، محمد دره وزمی، گفت: شرکت سرمایهگذاری توسعه صنایع و معادن کوثر از معادن استان بهرهبرداری میکند و این معادن برای اشتغال جوانان استان باید خیر و بهرهای داشته باشد.
وی اضافه کرد: استفاده از سنگهای لاشه پرتی این معادن برای تولید مصنوعات سنگی انتظار زیادی نیست که مردم از معادن استان کردستان دارند و در همین راستا اقدامات خوبی آغاز شد که تاکنون تمامی این اقدامات به نتیجه نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن وتجارت استان سال ۹۴ جوانان منطقه را تشویق و ترغیب به راهاندازی و فعالیت در کارگاههای مصنوعات سنگی برای ممانعت از خام فروشی معادن کرد، افزود: تضمین کردیم که از معادن مرمر سنگ لازم در اختیار این کارگاهها قرار داده خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ما از وضعیت ایجاد شده رضایت نداریم و انتظار داریم هم شرکت معادن کوثر و هم کارگاههای مصنوعات سنگی و در کل تمام مجموعه باهم صادق باشیم.
دره وزمی بیان کرد: بیشک این شرکت میتواند سنگ لاشه را در نقاط دیگر و با نرخ بیشتری به فروش برسانند ولی ما از آنها درخواست کردیم که با نرخ کمتر در اختیار کارگاه مصنوعات سنگی سریش آباد قرار دهند و انتظار میرود این کارگاه هم آن را تبدیل به مصنوعات سنگی کنند نه اینکه به صورت خام بفروش برسانند.
وی یکی از دلایل تعطیل شدن کارگاه مصنوعات سنگی را خام فروشی برخی از افراد فعال در این کارگاه خواند و گفت: متاسفانه برخی از اعضای کارگاه رعایت نکردند و اقدام به خام فروشی کردند و همین باعث وارد شدن آسیب به دیگران به ویژه آنهایی که فعال هستند و کار میکنند، شده است.
وی ادامه داد: از شرکت هم انتظار داریم کمتر مته به خشخاش بگذارد ممکن است افرادی خطا کرده و خام فروشی کرده باشند ولی این دلیل نمیشود که حدود ۲۰ واحد این کارگاه را از سنگ لاشه مورد نیاز محروم کرد و قطعا این برخوردی منطقی نیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ارتباط با دلیلی که شرکت مبنی بر نداشتن پروانه بهرهبرداری این کارگاه عنوان کرده است، گفت: این دلیل بهانهای بیش نیست، چراکه جواز تاسیس ۲۰ واحد مصنوعات سنگی سریش آباد به نام شرکت کوثر صادر شده است.
دره وزمی افزود: شرکت معادن کوثر موظف به بهرهبرداری رساندن این کارگاه است و برای صدور پروانه بهرهبرداری آنها باید اقدام کند و هر گونه کم کاری در این بخش متوجه این شرکت است.