|

اخاذی از کسبه شب کار بندر عباس

فهرست محتوا

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس گفت:شب بازار بهادر بدون مجوز شهرداری بندرعباس در حال فعالیت است و حتی حکم دادگاه هم برای توقیفش گرفته ایم اما این حکم بدون همکاری نیروی انتظامی محقق نمی‌شود درحالی‌که این فرد از هر غرفه 200 هزار تومان می‌گیرد و یک ریال هم سهم شهرداری بندرعباس نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، محسن زمردی اظهار کرد: در این سازمان 84 نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند که 15 نفر قراردادی و مابقی در قالب قرارداد با شرکت فعالیت می‌کنند. وی بابیان اینکه وظیفه سازمانی‌مان نظارت بر میادین میوه و تره‌بار است، تصریح کرد: در حال حاضر شهر بندرعباس دارای یک میدان میوه و تره‌بار است که از سال 57 تأسیس‌شده و جوابگوی نیازهای شهر و در خور شأن شهروندان نیست. زمردی با اشاره به اینکه پروژه ساخت میدان میوه و تره‌بار جدید شهر بندرعباس 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان کرد: اگر با این روند پیمانکار پیش رود طبق وعده از قبل داده‌شده این پروژه در دی‌ به پایان می‌رسد. وی بابیان اینکه با اتمام این پروژه میدان میوه و تره‌بار قدیم به جدید منتقل و فضای قدیمی به کاربری که شهرداری بندرعباس در نظر گرفته تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: میدان میوه و تره‌بار جدید شهر بندرعباس برای هر غرفه 320 مترمربع در نظر گرفته‌شده است که دارای سردخانه، آسایشگاه برای رانندگان و امکان پارک دو خودرو حامل میوه و تره‌بار است. مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه در این میدان میوه و تره‌بار تمامی امکانات لازم را در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: کارگاه سبدسازی، بسته‌بندی، جایگاه سوخت بنزین و گازوئیل از مهم‌ترین امکانات در نظر گرفته‌شده است و به‌طورکلی تمامی امکاناتی که برای میادین میوه و تره‌بار شهرهایی همچون مشهد و تهران در نظر گرفته‌شده است، در پروژه شهر بندرعباس نیز وجود دارد. زمردی در خصوص نظارت بر عملکرد کانکس‌های فروش مواد غذایی و میوه و تره‌بار در شهر بندرعباس گفت: در شهر بندرعباس 44 کانکس موجود است که شش مورد آن قصابی و مرغ فروشی، دو مورد اغذیه‌فروشی، 2 مورد فروش پلاستیک بسته‌بندی و سایر کانکس‌ها به میوه‌فروشی اختصاص دارد. وی اهداف ایجاد این کانکس‌ها را حذف واسطه میوه‌فروشی و فروش 10 درصدی زیر قیمت بازار با نرخ مصوب اداره کل صنعت، معدن و تجارت دانست و عنوان کرد: به‌طور حتم به اهداف 100 درصدی خود دست پیدا نکرده‌ایم و به دنبال افزایش تعداد کانکس‌ها هم نیستیم. این مقام مسئول ایجاد بازارچه‌های محلات از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و افزود: نخستین بازارچه محلات را در محله دوراهی ایسینی به بهره‌برداری رساندیم که شامل فروش مواد غذایی، میوه، گوشت و مرغ است و با استقبال مناسب شهروندان این منطقه مواجه شده است. زمردی وصول منابع با توجه به کدهای درآمدی اختصاص‌یافته به این سازمان را مشکلات عمده دانست و اظهار کرد: هرگاه برای وصول کدهای درآمدی برنامه‌ریزی کرده و اقدام به عملیاتی کردنش گرفتیم با مشکلات عمده‌ای مواجه شدیم، به‌طور مثال دستور توقیف صادر می‌شود و حتی تصمیمات لازم برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی گرفته می‌شود اما در این مسیر مقاومت می‌شود و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند در این مسیر ورود کند. وی بابیان اینکه از سال 94 ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی را با همکاری پلیس راهور آغاز کردیم، افزود: هشت نقطه شهر برای قرارگیری این وانت‌ها در نظر گرفته و قرار بر دریافت ماهیانه 200 هزار تومان از هر وانت شد اما برخی ارگان‌ها همچون اصناف با ایجاد تنش مانع از ادامه آن شدند و از طرفی بنا به برخی دلایل نمی‌توانیم برخوردی کنیم زیرا با برخی تجمعات رانندگان مواجه می‌شویم پس لازم است در این خصوص جلسه‌ای برگزار و کدهای درآمدی سازمان شفاف‌سازی شود. زمردی در خصوص وضعیت بازارچه 22 بهمن بندرعباس، تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون نتوانستیم شاغلین در آن را مجاب به ساماندهی غرفه‌ها کنیم اما بنا بر وظیفه‌ای که بر عهده‌داریم این کار را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم براساس استانداردهای لازم این ساماندهی صورت گیرد و از همه مهم‌تر شرایط را برای ورود ماشین آتش‌نشانی به این بازارچه مهیا کنیم تا شاهد اتفاق ناگواری همچون گذشته نباشیم. مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس در خصوص آخرین وضعیت کشتارگاه نیمه‌صنعتی شهرداری بندرعباس، افزود: در سال 94 این کشتارگاه توسط پیمانکار اداره می‌شد که در آن مدت سالن نیمه‌صنعتی با هزینه یک و نیم میلیارد تومانی راه‌اندازی شد که خودمان تحویل گرفته و هشت ماه فعالیت کرد اما با راه‌اندازی کشتارگاه بخش خصوصی در قلعه قاضی اعلام شد این سالن تعطیل شود. وی ادامه داد: در این مدت درآمدهایی که از این کشتارگاه به دست می‌آوردیم کفاف هزینه‌های خود کشتارگاه را هم نمی‌داد که با دستور شهردار بندرعباس و عملکرد ضعیف کشتارگاه بخش خصوصی، مجدداً در حال راه‌اندازی این کشتارگاه هستیم که در گام نخست فراخوان عمومی خواهیم داد. زمردی افزود: در زمان فعالیت کشتارگاه نیمه‌صنعتی درآمد ماهیانه نزدیک به 40 میلیارد تومان بود و اکنون به کمتر از 11 میلیارد تومان رسیده است که جوابگو حقوق کارکنانش هم نیست. مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه امیدوارم برخی مشکلات قضایی سد راه فعالیتمان با برخی تعاملات بین دستگاه برطرف شود، اظهار کرد: شب بازار بهادر ابتدا پارکینگ بود که شخصی باهدف ساماندهی دست‌فروشان اقدام به عقد قرارداد با سازمان کرد و سپس 200 جایگاه تأسیس کرد که سه ماه این موضوع استمرار داشت اما بعد از سه ماه مالک زمین با پیمانکار به مشکل خورد و ما مجوزی تمدید نکردیم و این جایگاه همچنان مشغول به فعالیت است و حتی حکم دادگاه هم گرفتیم اما این حکم بدون همکاری نیروی انتظامی محقق نمی‌شود درحالی‌که این فرد از هر غرفه 200 هزار تومان می‌گیرد و یک ریال هم سهم شهرداری بندرعباس نمی‌شود. وی بابیان اینکه هر زمان خواستیم حرکتی در جهت ساماندهی دست‌فروشان انجام دهیم، به هر نوعی مانع از اعمال قانون می‌شوند، تصریح کرد: در میدان میوه و تره‌بار جدید 84 غرفه وجود دارد که 38 غرفه آن مربوط به غرفه داران میدان میوه و تره‌بار قبلی است.

اخاذی از کسبه شب کار بندر عباس
کد خبر: ۲۱۹۹۶
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو