مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران گفت: با وجود زیرساخت های مناسب در رامسر این شهر میتواند به صورت نمونه شهر هوشمند معرفی شود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، یدالله طهماسبی اظهار کرد: برای تحقق شهر هوشمند رامسر با توجه به پیگیری های فرماندار و نماینده عالی دولت و ظرفیت های فعلی رامسر برای ایجاد زیرساخت ها به همکاری مسئولان ملی و استانی نیازمند است. وی بیان کرد: هدف اصلی از تحقق شهر هوشمند صرف جویی در وقت و هزینه و استفاده از فناوری های نوین و گذار از مرحله سنتی است. طهماسبی با اشاره به اینکه مازندران در حوزه ارتباطات در رتبه دوم کشوری است، گفت: درحال حاضر همه شهرستان های استان برای ارتباط اینترنتی خطوط تلفن همراه از فناوری تری جی و نیز ۴۸درصد از فناوری فور جی استفاده می کنند و تا ۶ماه آینده همه شهرستان ها زیر پوشش فور جی قرار می گیرند. وی با اعلام اینکه شهرهای استان و ۷۶ درصد روستا نیز تحت پوشش اینترنت پرسرعت است، افزود: استان مازندران ۱۲۷ درصد از پوشش همراه اول، ایرانسل و رایتل برخوردار است. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران گفت: تا پایان امسال ۳۵ روستا در رامسر از مزایای اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.