یک کارشناس توسعه بازار گفت: در ایران حدود۴۰ هزار نفر از تلگرام استفاده میکنند درحالیکه در دیگر کشورها این میزان بسیار کمتر است، این موضوع میتواند برای کشورمان هم تهدید و هم فرصتی باشد؛ بهعنوان نمونه میتوان نمایشگاه مجازی در تلگرام راهاندازی کرد که اینیک فرصت تلقی میشود.
وحید کریمی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی بر رسانهها غالب شده است، بیان کرد: به عقیده بنده دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار فراتر از کانالهای تلگرامی است و برای اطلاعرسانی درست نیاز به استفاده از تمامی کانالهای ارتباطی داریم.
کریمی، بابیان اینکه نیاز داریم رسانهها به جریان سازی در جامعه بپردازند، بیان کرد: ازآنجاییکه موسسه مطبوعاتی صمت دارای سابقه طولانی است بنابراین میتوان این رسانه را در سایر حوزهها نیز فعال کرد. بهعنوان نمونه میتوان در کنار روزنامه گسترش تجارت، نشریه تجارت الکترونیک را نیز راهاندازی کرد.
به گفته این کارشناس توسعه بازار؛ در حال حاضر نیاز به راهاندازی اپلیکیشین های خبررسانی وجود دارد زیراکسانی که طرفدار کسبوکارهای نوین هستند بیشترین اخبار خود را از فضای مجازی دریافت میکنند؛ البته بهجز این موارد میتوان برای اطلاعرسانی بهتر نشریههای تخصصی را ترویج داد.