|

پیش بینی افزایش برداشت گردو در چهارمحال و بختیاری

فهرست محتوا

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود هفت هزار تن گردو از باغات استان برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه برداشت گردو از سطح باغات استان از نیمه شهریور آغاز و تا نیمه مهر ادامه می‌یابد، اظهار کرد: سطح زیر کشت گردو در استان هفت هزار هکتار است که از مجموع سطح اختصاص یافته، پنج هزار هکتار بارور و مابقی به صورت نهال هستند. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شش هزار تن گردو از باغات استان برداشت شد، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود هفت هزار تن گردو و به طور متوسط از هر هکتار یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم برداشت شود. شیرانی گفت: حدود ۶۰ درصد از گردوی تولیدی به خارج از استان فرستاده می‌شود و ۴۰ درصد برای مصرف داخل استان اختصاص می‌یابد. وی با اشاره به اینکه اغلب گردوی کشت شده در استان از نوع بذری است، تصریح کرد: بار ندادن مناسب و مطلوب این نوع رقم از مشکلات گردوی استان است و اصلاح و احیاء ارقام پر بار و برتر از برنامه‌های معاونت باغبانی وزارتخانه بوده که این برنامه در دستور کار سازمان نیز قرار گرفته است. شیرانی گفت: گردوی تولیدی به دلیل خنک بودن هوای استان در تابستان‌ها، دارای مغز سفید است و در بیشتر نقاط استان کیفیت گردوی تولیدی مطلوب ارزیابی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری سیزدهمین استان تولید کننده گردو در کشور است.

پیش بینی افزایش برداشت گردو در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: ۱۶۰۵۷
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو