عضو هیاتمدیره انجمن شرکتهای پژوهشی و دانشبنیان نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: باید برنامه بلندمدتی برای ایجاد تقاضا در زمینه فناوری و پژوهش طرحریزی کنیم. این امر خود باعث خوداتکایی شرکتهای دانشبنیان نیز میشود.
امیرمحمد اسلامی، در گفت و گو با پایگاه خبری گسترش به موضوع افزایش فضای رقابتی برای رشد و ماندگاری دانشبنیانها اشاره کرد و افزود: شرکتهای فناور برای رشد باید همواره خود را در بین رقیبانی حس کنند و همین موضوع برای آنها انگیزه پیشرفت را ایجاد کند. دبیر انجمن شرکتهای دانشبنیان نفت و گاز گفت: به عبارتی، باید در زمینه رسیدن به افزایش سطح تولید، شاخصهای زندگی مطلوب و رفاه حقیقی و نیز استانداردهای کیفی خدمات و کالا، دغدغه کافی وجود داشته باشد تا رویکردهای فناورانه ماندگار شود. همچنین به عنوان راهحلی کوتاهمدت ولی ضروری، باید توزیع منابع مالی و پژوهشی برای شرکتهای دانشبنیان نیز پیشبینی شود که به نوعی عدالتپژوهشی در این بخش محقق و لحاظ شود.