نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید جاذبه سرمایه گذاری از بانک ها گرفته شود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، محمد علی وکیلی با اعلام این مطلب بیان کرد: اقتصاد ما بانک محور است و در هر استانی گلایه از ارائه تسهیلات بانکی وجود دارد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بانک ها سرمایه گذاری را در سطح بازنشستگان تقلیل دهند بیان کرد: بانک اجازه دهد که پول از بانک ها خارج شود و دولت نیز برای چند ماه کنترل لازم برای عدم ورود این اعتبارات به حوزه طلا و ارز را داشته باشد و این منابع در حوزه صنایع و تولید به کار گرفته می شود. وکیلی با اشاره به مشکلات سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این استان یک پای توسعه لنگ می زند و لازم است تحلیلی از سرمایه گذاری در استان از ابتدای انقلاب تاکنون انجام شود و آسیب شناسی در این حوزه ضروری است که در چه جایی درست عمل کرده ایم و در چه جایی عملکرد مناسبی نداشته ایم. وی با اشاره به اهمیت برنامه آمایش سرزمین گفت: طرح هایی در استان اجرایی شده است که امروز مباحثی چون بازار کار، دسترسی و اینگونه مسائل برای آنها مطرح می شود و این نشان از عدم توجه به آمایش سرزمین در برخی طرح ها است.