رییس سازمان چای کشور گفت: با موافقت معاون اول رییس جمهوری مبنی بر استفاده دستگاههای اجرایی اعم از لشگری و کشوری از چای ایرانی، گام بزرگی در تثبیت رونق این محصول برداشته میشود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، محمدولی روزبهان در خصوص کاهش سهدرصدی تولید برگ سبز چای در امسال گفت: این کاهش نسبت به تولید سال گذشته صورت گرفته است. دلیل کاهش سهدرصدی تولید برگ سبز چای در سال جاری کاهش نسبتا زیاد بارش است. روزبهان بابیان اینکه روند افزایشی تولید که از سال ۱۳۹۴ آغازشده همچنان حفظشده است، ادامه داد: امسال هم به میزان سال گذشته تولید خواهیم داشت. رییس سازمان چای کشور با اشاره به جدول مقایسهای میزان تولید برگ سبز و چای خشک که میزان تولید را در دهههای مختلف بررسی میکند،خاطرنشان کرد: به دلایل متعدد از جمله عدم حمایت مستمر و درست دولتها، تغییر ذائقه مصرفکننده و عدم استقبال از چای ایرانی به عدد باورنکردنی ۱۴ هزار تن در سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ که بدترین سالهای تولید چای در کشور بوده رسیدیم. روزبهان تصریح کرد: در این سالها اصلا وضعیت مناسبی برای دولت و البته مجموعه نظام نبود، همه اینها در حالی اتفاق افتاد که مقام معظم رهبری در سالهای اخیر بارها بر مسئله اقتصاد و تولید ملی تاکید ویژه کردند. وی افزود: با حمایتهایی که در دولت یازدهم صورت گرفت، این سیر نزولی در سال ۱۳۹۴ با افزایش ۳۱ درصدی و در سال گذشته با افزایش ۶۰ درصدی که البته بارشهای مناسب هم بسیار کمک کردند، به آمار مطلوب و صعودی امروز رسیدیم. روز بهان در مورد نامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی به معاون اول رییس جمهور در مورد مصرف چای ایرانی در دستگاههای اجرایی با تشکر از وزیر جهاد کشاورزی گفت: مهندس حجتی همیشه نسبت به رونق تولیدات کشاورزی داخلی توجه ویژه دارند.