|

تفاهمنامه توسعه فعالیت های اکتشافی و معدنی امضا شد

فهرست محتوا

تفاهمنامه همکاری برای توسعه فعالیت های اکتشافی و معدنی بین شرکت سرمایه گذاری «توسعه معادن و فلزات» و شرکت «تهیه و تولید مواد معدنی ایران» امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری مزبور، این تفاهم‌نامه همکاری به امضای مدیران عامل دو شرکت که دو مجموعه بزرگ معدنی خصوصی و دولتی کشور به شمار می‌روند، رسید. دولت یازدهم توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) فعالیت اکتشافی در گستره‌ای به مساحت 250 هزار کیلومتر از اراضی کشور را به مورداجرا گذاشت که با مجموع فعالیتی که در این زمینه در حدود یک قرن قبل صورت گرفته، برابری دارد. بر اساس تفاهم‌نامه یادشده، این دو مجموعه بزرگ معدنی کشور ضمن تشکیل کمیته مشترک راهبری اکتشاف، همکاری‌های گسترده‌ای را درزمینهٔ سرمایه‌گذاری برای عملیات اکتشاف و بهره‌برداری معادن آغاز خواهند کرد. جمهوری اسلامی ایران تاکنون از وجود 68 نوع ماده معدنی در کشور خبر داده است که ازلحاظ تنوع مواد معدنی، جایگاه دهم جهانی را در اختیار دارد. وجیه اله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در آیین امضای این تفاهم‌نامه با تشریح عملکرد و برنامه‌های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی (وابسته به ایمیدرو) ابراز امیدواری کرد این همکاری بتواند با به‌کارگیری قابلیت‌های دو مجموعه، نقش مؤثری را به‌ویژه در توسعه اکتشافات معدنی کشور ایفا کند. پیش از شروع به کار دولت یازدهم (شهریور 92) اعلام شد، مجموع ذخیره اکتشافی معدنی کشور حدود 57 میلیارد تن است که حدود 37 میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است و ارزش آن افزون بر 770 میلیارد دلار برآورد می‌شود. عزیز اله عصاری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز در این نشست ضمن بااهمیت خواندن حوزه معدن و صنایع معدنی در اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌طورجدی برنامه‌های مهمی را درزمینهٔ اکتشاف و فرآوری معادن دنبال کرده و برای دستیابی به فناوری‌های برتر و گسترش فعالیت‌های خود هماهنگی‌های بسیاری با مراکز مختلف انجام داده است که در آینده آثار آن آشکار خواهد شد.

تفاهمنامه توسعه فعالیت های اکتشافی و معدنی امضا شد
کد خبر: ۱۱۶۱۵
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو