مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: تعدادی از توربینها که برای تعمیر به امارات و انگلیس منتقلشده بودند ،پس از اعمال تحریمها در این کشورها، توقیف شدند، اما پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، آزاد شدند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، عباسعلی جعفری نسب درباره دستاوردهای برجام در صنعت نفت، بیان کرد: پس از اجرای برجام و رفع تحریمها، ارتباط و تعامل با شرکتهای بینالمللی تسهیل شده است، بهطوریکه هیات های متعددی برای مذاکره به کشور آمدهاند. وی افزود: در زمان تحریم، بهسختی حاضر به پاسخگویی به ما بودند، اما اکنون، در بخشهای مختلف در حال تعامل با آنها هستیم که ازجمله آنها میتوان به شرکتهای اروپایی تأمینکننده توربینهای صنعت انتقال نفت اشاره کرد. مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تأکید کرد: پس از برجام و مراجعه شرکتهای بینالمللی، به آنها اعلام کردیم که برای همکاری مجدد با ایران باید با شرکتهای ایرانی مشارکت کرده و در داخل کشور ما مستقر شوند. جعفری نسب به آزادسازی تجهیزات توقیفشده پس از اجرای برجام اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از توربینها پیشازاین برای تعمیر به امارات و انگلیس منتقلشده بودند که پس از اعمال تحریمها در این کشورها، توقیف شدند، اما پس از اجرای برجام، آزاد شدند. مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت درباره فرصتهای ایجادشده پس از اجرای برجام، گفت: با رفع تحریمها، امکان آشنایی و انتقال فناوریهای جدید فراهمشده است که این امر باعث افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها میشود.