|
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

تجهیز صنعت به واحدهای تحقیق و توسعه با جدیت پیگیری شود

فهرست محتوا

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، گفت: تجهیز بخش صنعت به واحدهای تحقیق و توسعه باید با جدیت پیگیری شده تا به این ترتیب زمینه برای حضور در بازار جهانی و ارتقای بهره وری فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از خانه ملت، سید مهدی مقدسی اظهار کرد: آنچه که در دنیای کنونی ثابت است « تغییر» است و سرعت تغییرات بسیار بالا است. بنابراین برای آنکه بتوانیم در چرخه رقابت حضور داشته باشیم، باید به دانش روز، تکنولوژی دست پیدا کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر اثرات انقلاب چهارم صنعتی در صنایع کشورهای توسعه یافته جهان به خوبی قابل مشاهده است و تغییرات گسترده و توام با سرعت بالا را در محیط های صنعتی این کشور می توان دید.

مقدسی بیان کرد: صنعت کشور ما در حال حاضر بیش از هر چیز نیاز به راه اندازی و گسترش فعالیت واحدهای تحقیق و توسعه ( R & D ) دارد و اگر به دنبال آن هستیم که در بازار کنونی بمانیم، رقابت کرده و به ارزش افزوده مناسب دست پیدا کنیم ناچاریم این جهش را داشته باشیم و این امری است که بسیار ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ما نیاز داریم که تعامل بین صنعت و دانشگاه برقرار شود و اثربخشی این تعامل در تولید و صنعت باید دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مدیران صنعتی در کشور ما باید ارزش و ضرورت واحدهای تحقیق و توسعه را بدانند و به بهره گیری از شرکت های دانش بنیان در مسیر صنعت و تولید توجه ویژه شود.

مقدسی ادامه داد: امروز به منظور اینکه کشور بتواند حرکت رو به رشدی داشته باشد باید در مسیر جذب سرمایه گذاری خارجی گام بردارد و فضا را برای این مهم مهیا کند و بایستی قراردادهای دولت در این بخش به مرز ۲۰۰میلیارد دلار برسد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: البته ضرورت دارد که دولت در قراردادهای سرمایه گذاری دقت لازم را داشته باشد و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از سرمایه گذاری های ارزشمند و اثرگذار حمایت می کند.

تجهیز صنعت به واحدهای تحقیق و توسعه با جدیت پیگیری شود
کد خبر: ۱۰۰۲۲
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو