|
کدخبر: 21632

تبلیغ ارزان به سبک فضای مجازی

معراج معمارنسب / کارشناس بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

این روزها تبلیغ در فضای مجازی اهمیتی بیش از پیش پیدا کرده است، به طوری که درج تبلیغ در کانال یا صفحه‌های مجازی می‌تواند منجر به جذب و افزایش وفاداری مشتریان احتمالی شود.

مهم‌ترین عاملی که به رشد تبلیغ‌های اینترنتی در فضای مجازی کمک کرد، بحث هزینه پایین تبلیغ و بازخورد مثبت حاصل از آن بود. البته متوسط هزینه تبلیغ در این فضا را نمی‌توان به طور دقیق تخمین زد، چراکه همه چیز بسته به رقابت، نوع فعالیت اقتصادی یا هزینه اعلام شده برای درج تبلیغ از سوی گردانندگان صفحه‌های مجازی متفاوت است.

با این حال یک مقایسه کلی نشان می‌دهد هزینه تبلیغ در فضای مجازی به طور تقریبی حدود یک‌سوم تبلیغ در فضای واقعی و هزینه بیلبوردهای موجود در سطح شهرها تمام می‌شود.از سوی دیگر جامعه هدف یک تبلیغ و شانس دیده شدن آن توسط مشتریان احتمالی بسیار بالاتر از تبلیغ‌های واقعی است و همین موضوع باعث می‌شود تا کسب و کارها نسبت به تبلیغ در فضای مجازی اشتیاق بیشتری نشان دهند.

به عنوان نمونه می‌توان در یک کانال خبری با ۲ میلیون عضو هزینه‌ای معادل یک تا ۲ میلیون تومان برای تبلیغ پرداخت. این تبلیغ‌ها به طور متوسط ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بازدید به همراه دارد که برخی از آنان در ادامه به مشتری محصول تبدیل می‌شوند؛ امری که در دنیای واقعی امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل هم کسب و کارها را به استفاده از تبلیغ‌های ارزان مجازی راهنمایی می‌کند.

در این میان افراد پرمخاطب و تاثیرگذار هم در فضای مجازی حضور دارند که فارغ از حوزه کاری خود با استفاده از تبلیغ دهان به دهان به سبک مجازی به جذب بیشتر مشتریان یک محصول کمک می‌کنند.

البته درج تبلیغ در این فضا الفبای خاص خود را دارد و بی‌توجهی به آن می‌تواند در نهایت نتیجه عکس به بار آورد. به عنوان نمونه نمایش همزمان تبلیغ‌های مختلف یا نمایش در ساعات کم‌بازدید می‌تواند به کاهش اثرگذاری تبلیغ بینجامد و باید به آن توجه داشت تا کسب و کارها به جای استفاده از مزایای تبلیغ‌های ارزان اینترنتی دچار چالش و صرف هزینه‌های بی‌بازگشت نشوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها