|
کدخبر: 5829

محفلی برای «گیک»های آسیایی

بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر دنیا که نه، اما بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر آسیا در تایوان برگزار می‌شود.

به گزارش گسترش، واقعیت این است که وقتی در سال ۱۹۸۱م این نمایشگاه برگزار شد و شرکت‌های کوچک و متوسط را برای نمایش جدیدترین محصولاتشان دور یکدیگر جمع کرد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این نمایشگاه تنها چند سال بعد به بزرگترین نمایشگاه آی‌تی آسیا و دومین نمایشگاه فناوری جهان تبدیل شود. چند سال بعد این نمایشگاه با نام کامپیوتکس و به صورت سالانه برگزار شد.

تایوان یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان در حوزه لوازم الکترونیکی ازجمله رایانه، تبلت و تلفن همراه است. همراه با رشد صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در تایوان و دیگر کشورهای آسیایی در اوایل سال‌های دهه ۱۹۹۰م، این نمایشگاه هم به‌تدریج گسترده‌تر و در سرتاسر جهان مطرح شد. کامپیوتکس حالا در سال‌های اخیر هر سال در روزهای اول ماه ژوئن برگزار می‌شود تا مرکز نمایشگاه‌های تجاری و بین‌المللی تایوان روزهای اول تا پنجم این ماه شلوغ‌ترین روزهای‌شان را تجربه کنند. در هر دوره از این نمایشگاه، حداقل ۱۷۰۰ شرکت بزرگ فناوری، آخرین محصولات در حوزه فناوری ارتباطات را به نمایش می‌گذارند.

در کامپیوتکس جمعیتی حدود ۱۵۰ هزار بازدیدکننده و ۴۰ هزار خریدار حرفه‌ای برای آشنایی با آخرین تولیدات در صنعت کامپیوتر به این نمایشگاه می‌آیند و سازندگان کامپیوتر سعی می‌کنند به مدد معرفی آخرین دستاوردهای فناورانه در این حوزه مردم را به خرید و استفاده از محصولات خود ترغیب کنند.

در وصف این نمایشگاه فناورانه می‌توان گفت: تلفن همراه، تبلت، رایانه، سیستم‌های مختلف ارتباطی، کنسول‌های بازی، نرم‌افزارها، قطعات سخت‌افزاری و هر آن چیزی که به فناوری و آی‌تی ارتباط داشته باشد را می‌توان در اینجا پیدا کرد. شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ از سراسر جهان همه ساله مهم‌ترین فناوری‌های خود را در این نمایشگاه معرفی کرده و سعی می‌کنند آخرین ابداعات خود را در کامپیوتکس رونمایی کنند.

این نمایشگاه یک مقصد بسیار با اهمیت برای گیک‌هاست. فردی که به فناوری به‌ویژه حوزه رایانه و رسانه‌های دیجیتالی علاقه‌مند است و تلاش می‌کند ناممکن‌ها را در این حوزه با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی و تمرکز بالا روی موضوع مورد نظر ممکن کند، به اصطلاح «گیک» یا خوره رایانه نامیده می‌شود. درحال‌حاضر هزاران گیک در سراسر جهان مشغول کار روی پروژه‌های مختلف رایانه‌ای، سرگرمی و بازی‌سازی یاحتی مردم آزاری با استفاده از روش هک هستند.

در کنار نمایشگاه بزرگ کامپیوتکس، مسئولان برگزاری خدمات تفریحی جالبی را برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان آن ارائه می‌کنند. علاوه‌بر تاکسی‌ها و اتوبوس‌های رایگان برای رفتن به سالن‌های مختلف، مراکز اطلاعات، اتاق‌های بحث، دسترسی رایگان به اینترنت پرسرعت و امکان پیش خرید با قیمت‌های مناسب، تورهای گردشگری جذاب‌ترین بخش از حاشیه‌های نمایشگاه هستند. این تورهای گردشگری برای بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان این نمایشگاه به صورت رایگان برگزار می‌شوند تا آنها بتوانند ضمن بازدید از بزرگترین نمایشگاه آی‌تی آسیا، از جاذبه‌های گردشگری این کشور هم لذت ببرند.

در آخرین دوره از این نمایشگاه بیش از ۱۱۰ شرکت معتبر جهانی نظیر سونی، ایسوس، ایسر، دل، سامسونگ، اینتل، فیلیپس، گیگابایت، آدیتا و نوکیا هرکدام جدیدترین دستاوردهای خود را به معرض نمایش گذاشتند که در ادامه، محصولات معرفی شده از جانب این شرکت‌ها در طول سال ۲۰۱۴م از محبوب‌ترین‌ها بودند.

هرچند که استقبال بیش از صدهزار نفر از این نمایشگاه، رکورد خوبی برای یک نمایشگاه آسیایی محسوب می‌شود اما برگزارکنندگان تایوانی معتقدند که ظرفیت‌های موجود در این محفل فناورانه به حدی است که انتظار بازدیدکننده بیشتری از آن می‌رود.

با توجه به اینکه این نمایشگاه برخلاف روال معمول و تخصصی دیگر نمایشگاه‌ها فروش مستقیم کالا نیز دارد، بازدیدکنندگان در وهله اول برای آشنایی با آخرین تولیدات در صنعت کامپیوتر به این نمایشگاه می‌آیند و درنهایت با دست پر از آن خارج می‌شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها