|
کدخبر: 37957

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) :

با تکیه بر توانمندی بومی از تحریم‌ عبور می‌کنیم

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت روز شنبه با مشارکت ۱۸۰ شرکت خارجی از ۱۱ کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

گسترش‌نیوز : در این نمایشگاه که با حضور «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افتتاح شد، بیش از ۵۶۰ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند.

MOAZAMII.jpg

منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: توانمندی و بلوغ بالای شرکت‌های ایرانی، یاریگر کشور برای عبور از دوران تحریم‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه با تحریم‌های اقتصادی بیگانه نیستیم، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی دولت و تصمیم‌های خوبی که در شورای هماهنگی سران قوا گرفته شد، مشکل جدی در خصوص صنایع راهبردی در زمان تحریم‌ها نخواهیم داشت.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ادامه داد: صنایع کشور باید در زمینه ارتقای توانمندی‌های نیروی انسانی و دستیابی به فناوری‌های جدید تلاش کند که خوشبختانه با وجود تعداد زیادی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین نیروی انسانی کارآمد و تحصیلکرده به طور قطع و یقین این تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: با تصمیم دولت، حدود هزار و ۴۰۰ قلم کالایی که در داخل ساخته می‌شوند، امکان واردات نخواهند داشت.

معظمی گفت: آنچه در بازار از اجناس و کالاهای خارجی ملاحظه می‌شود مربوط به گذشته و ثبت سفارش‌های قدیمی است و دولت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفته که حتی برخی ثبت سفارش‌ها را باطل کند.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت ماموریت یافته تا ارزیابی مجدد برای کالاها و تجهیزاتی که در داخل تامین می‌شوند، داشته باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها