|
کدخبر: 239815

پرفروش ترین شاسی بلندهای زیر یک میلیارد بازار + جدول

قیمت اس دبلیو ام G۰۱F دقیقا یک میلیارد است. ارزان‌ترین شاسی‌بلند‌های فعلی در خیابان‌های ایران لیفان X۶۰ و ام‌وی‌ام X۲۲ با رقم تقریبی ۴۵۰ میلیون هستند

پژو ۲۰۰۸ و چری تیگو هفت اوایل امسال شاسی‌بلند‌ های یک میلیاردی بازار محسوب می‌شدند. حالا ارزش این دو محصول اسم و رسم‌دار بالاتر رفته و می‌شود با یک میلیارد تومان گوشه‌چشمی به اس دبیلو ام G۰۱F داشت. بررسی‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد در حال حاضر ۱۴ شاسی‌بلند در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند که ارزش آن‌ها کمتر از یک میلیارد تومان است. بین این خودرو‌ها لیفان X۶۰ و ام‌وی‌ام X۲۲ را با قیمت تقریبی ۴۵۰ میلیون تومان باید ارزان‌ترین شاسی‌بلند‌های فعلی در بازار خودرو بدانیم.

SWM G۰۱F و SWM G۰۱

قیمت اس دبلیو ام G۰۱F دقیقا یک میلیارد تومان است. رقمی که از شهریور امسال برای اس دبلیو ام G۰۱F در بازار آزاد پرداخت می‌شود و از پاییز ۹۹ شاهد تردد این خودرو در خیابان‌های کشور هستیم. اس دبلیو ام G۰۱F و G۰۱ که توسط سیف‌خودرو مونتاژ می‌شوند، دو شاسی‌بلند نسبتا جدید در ایران هستند و با بودجه کمتر از یک میلیارد تومان معامله می‌شوند. البته G۰۱F حدود ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر از G۰۱ ارزش دارد، اما از نظر آپشن و وضعیت فنی برتری نسبت به G۰۱ ندارد و عمده تفاوت‌ها در بخش ظاهری اتفاق افتاده است. مثل تغییر جلو پنجره و اضافه شدن زه اطراف گلگیرها. حجم موتور اس دبلیو ام ‌G۰۱F معادل ۱.۵ لیتر است، مصرف سوخت ترکیبی آن به ۹.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و حداکثر سرعتش ۱۸۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.

جک S۵ و جک S۳

قیمت جک S۵ در حال حاضر حدود ۹۰۰ میلیون تومان است و گران‌ترین شاسی بلند این خانواده در ایران محسوب می‌شود. رقمی که خریداران مدل اتوماتیک جک S۵ در بازار پرداخت می‌کنند و ارزش جک S۳ در این روز‌ها را باید حدود ۶۳۰ میلیون تومان در نظر بگیریم. S۵ اتومات از امکانات رفاهی بیشتری مثل صندلی برقی راننده با مموری، گرمکن صندلی‌های جلو، ترمز پارک، ایربگ‌های جانبی جلو، استارت دکمه‌ای، سنسور باران، تهویه اتومات و دوربین عقب. از نظر فنی حجم موتور جک S۵ دو لیتر و حداکثر گشتاور خروجی و توان موتور آن به ترتیب ۲۶۵ نیوتن‌متر و ۱۷۴ اسب‌بخار است. جک S۳ حدود ۳۰۰ میلیون تومان کمتر از S۵ معامله می‌شود.

هایما S۷ و هایما S۵

قیمت هایما S۷ توربو پلاس و هایما S۵ اتوماتیک حدود ۸۵۰ میلیون تومان است. البته خریداران هایما S۷ توربو با ۷۸۰ میلیون تومان و هایما S۵ گیربکس CVT با ۷۶۰ میلیون تومانی می‌توانند این دو شاسی‌بلند را خریداری کنند. هایما S۷ توربو پلاس با همان ظاهر هایما S۷ توربو راهی بازار شده و مهمترین تفاوت‌های ظاهری اضافه شدن اضافه شدن نام هایما در عقب خودرو، تغییر رنگ شیشه‌های عقب و استفاده از آینه‌های جانبی جدید محسوب می‌شود. هایما S۵ نیز که سومین محصول این خانواده در خیابان‌های ایران است، از اواخر ۹۶ در بازار خودرو ایران آفتابی شد و از آن موقع این خودرو را رقیب جک S۳ معرفی کردند.

هاوال H۲؛ ۸۲۰ میلیون تومان

هاوال H۲ یکی از شاسی‌بلند‌های چینی در ایران است. محصولی که چینی‌ها سال ۲۰۱۴ آن را تولید کردند و سال ۹۴ توسط عظیم‌خودرو وارد ایران شد. نهایتا در سال ۹۶ بهمن‌خودرو مونتاژ هاوال H۲ را در ایران برعهده گرفت و در تابستان ۹۷ اولین سری از این خودرو به مشتریان تحویل داده شد. از نظر فنی با محصولی طرف هستیم که حجم موتور آن ۱.۵ لیتر و حداکثر گشتاور خروجی و توانش ۲۰۲ نیوتن‌متر و ۱۴۱ اسب‌بخار است. این خودرو هزار و ۵۰۰ کیلویی سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را می‌تواند در ۱۱.۹ ثانیه طی کند و حداکثر سرعت هاوال H۲ معادل ۱۸۵ کیلومتر برساعت است.

هن‌تنگ X۵۰؛ ۷۳۵ میلیون تومان

قیمت هن‌تنگ X۵۰ در حال حاضر ۷۳۵ میلیون تومان است و به همین دلیل در فهرست شاسی‌بلند‌های زیر یک میلیارد قرار گرفته است. هن‌تنگ X۵۰ ابتدا سال ۹۶ توسط گروه عظیم‌خودرو به بازار ایران معرفی شد و سرانجام از سال ۹۹ مونتاژ آن را در ایران استارت زد. هن‌تنگ X۵۰ به موتور ۱.۵ لیتر مجهز و شتاب این خودرو ۱۱ ثانیه است. از دیگر مشخصات فنی هن‌تنگ X۵۰ می‌توانیم به حداکثر گشتاور خروجی ۲۱۵ نیوتن‌متر و توان ۱۵۴ اسب‌بخار موتور این خودرو اشاره کنیم. راننده‌ای که پشت فرمان هن‌تنگ X۵۰ می‌نشیند، می‌تواند نهایتا با سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

لیفان X۷۰ و X۶۰

لیفان X۷۰ و لیفان X۶۰ جزو شاسی‌بلند‌های زیر یک میلیارد دسته‌بندی می‌شوند. در نیمه بهمن امسال ارزش لیفان X۷۰ در بازار آزاد حدود ۶۸۰ میلیون تومان بود و خریدارن لیفان X۶۰ حدود ۴۷۰ میلیون تومان پرداخت می‌کردند. لیفان X۷۰ از نیمه دوم سال ۹۹ توسط خودروسان بم مونتاژ شد و این کار توسط این گروه ادامه دارد. لیفان X۷۰ از موتور قدرتمند دو لیتری استفاده می‌کند و این عدد برای لیفان X۶۰ معادل ۱.۸ لیتر است. از دیگر مشخصات فنی این دو خودرو باید به شتاب ۱۴.۱ ثانیه‌ای لیفان X۷۰ و شتاب ۱۳ ثانیه‌ای لیفان X۶۰ اشاره کنیم.

چانگان CS۳۵؛ ۶۲۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ ارزان‌ترین خودروی مونتاژی سایپا محسوب می‌شود. ارزش این خودرو در حالی به حدود ۶۲۰ میلیون تومان رسیده که کیا سراتو و سیتروئن بالای یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شوند. البته مونتاژ این محصول در حال حاضر به‌پایان رسیده و آخرین نسخه آن سال ۹۸ روانه بازار شد. مصرف سوخت چانگان یکی از برتری‌های این خودرو نسبت به رقبای حود محسوب می‌شود. جایی که این محصول هزار و ۲۰۰ کیلویی در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۲ لیتر می‌سوزاند. حجم موتور چانگان ۱.۶ لیتر و حداکثرگشتاور خروجی و توان آن به‌ترتیب ۱۶۰ نیوتن‌متر و ۱۲۳ اسب‌بخار است.

ام‌وی‌ام X۲۲، X۳۳ و X۵۵

ام‌وی‌ام X۲۲، X۳۳ و X۵۵ سه محصول چینی و شاسی‌بلند در بازار ایران به‌شمار می‌روند که قیمت آن‌ها کمتر از یک میلیارد است. به‌طور دقیق‌تر باید بگوییم، ام‌وی‌ام X۲۲ ارزان‌ترین شاسی‌بلند فعلی در خیابان‌ها است و مدل دنده‌ای آن حدود ۴۶۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. خریداران ام‌وی‌ام X۳۳s گیربکس CVT حدود ۶۰۰ میلیون تومان و ام‌وی‌ام X۵۵ اکسنت تقریبا ۸۲۰ میلیون تومان برای این خودرو‌ها دست به جیب می‌شوند. محصولات ام‌وی‌ام در‌حال حاضر توسط مدیران‌خودرو مونتاژ می‌شوند.

مشخصات شاسی‌بلند‌های زیر یک میلیارد

خودرو

حجم موتور

حداکثر گشتاور خروجی

حداکثر توان خروجی

مصرف سوخت

حداکثر سرعت

قیمت

اس‌ دبلیو ‌ام G01F

۱.۵ لیتر

۲۲۰ نیوتن‌متر

۱۵۵ اسب‌بخار

۹.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۸۰ کیلومتر برساعت

یک میلیارد تومان

اس ‌دبلیو ‌امG01

۱.۵ لیتر

۲۲۰ نیوتن‌متر

۱۵۵ اسب‌بخار

۹.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۸۰ کیلومتر برساعت

۸۵۰ میلیون تومان

جک S5

دو لیتر

۲۶۵ نیوتن‌متر

۱۷۴ اسب‌بخار

۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۸۰ کیلومتر برساعت

۹۰۰ میلیون تومان

جک S3

1.6 لیتر

۱۵۵ نیوتن‌متر

۱۰۷ اسب‌بخار

۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۸۰ کیلومتر برساعت

۶۳۰ میلیون تومان

هایما S7 توربو پلاس

1.8 لیتر

۲۳۰ نیوتن متر

۱۷۰ اسب بخار

۸.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

۸۵۰ میلیون تومان

هایما S5 اتوماتیک

۱.۵ لیتر

۲۲۳ نیوتن‌متر

۱۶۱ اسب‌بخار

 

هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

 

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

۸۵۰ میلیون تومان

هاوال H2

۱.۵ لیتر

۲۰۲ نیوتن‌متر

۱۴۱ اسب‌بخار

۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۸۵ کیلومتر برساعت

۸۲۰ میلیون تومان

هن‌تنگ X5

۱.۵ لیتر

۲۱۵ نیوتن‌متر

۱۵۴ اسب‌بخار

۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۹۰ کیلومتر برساعت

۷۳۵ میلیون تومان

لیفان X70

دو لیتر

۱۷۸ نیوتن‌متر

۱۴۰ اسب‌بخار

۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۷۵ کیلومتر برساعت

۶۸۰ میلیون تومان

لیفان X60

1.8 لیتر

۱۶۸ نیوتن‌متر

۱۲۶ اسب‌بخار

۸.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

۴۷۰ میلیون تومان

چانگان CS35

1.6 لیتر

۱۶۰ نیوتن‌متر

۱۲۳ اسب‌بخار

۷.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۸۰ کیلومتر برساعت

۶۲۰ میلیون تومان

ام‌وی‌ام X55

۱.۵ لیتر

۲۱۰ نیوتن‌متر

۱۴۷ اسب‌بخار

۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۸۰ کیلومتر برساعت

۸۲۰ میلیون تومان

ام‌وی‌ام X33

دو لیتر

۱۸۰ نیوتن‌متر

۱۳۹ اسب‌بخار

۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۷۵ کیلومتر برساعت

۶۰۰ میلیون تومان

ام‌وی‌ام X22

۱.۵ لیتر

۱۳۵ نیوتن‌متر

۱۰۵ اسب‌بخار

۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

۴۶۰ میلیون تومان

 

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها