|
کدخبر: 25811

محیط امن سواحل مکران برای تجارت داخلی و خارجی

فرمانده منطقه دوم دریایی راهبری ولایت جاسک گفت: سواحل مکران با پشتوانه و حضور منطقه دوم دریایی به منطقه‌ای امن برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، امیر رضا عباسی با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در توسعه سواحل مکران بیان کرد: ماموریت نیروی دریایی برای توسعه سواحل مکران در سال ۸۶ طبق تدبیر مقام معظم رهبری ابلاغ شد. در تدبیر فرمانده کل قوا حوزه ماموریتی سپاه و ارتش در حوزه دریا مشخص شد. حوزه ماموریتی نیروی دریایی ارتش از تنگه هرمز به سمت دریای عمان، شمال اقیانوس هند و آبهای آزاد مشخص شد و توسعه این مناطق هم بر عهده ارتش گذاشته شد.

عباسی افزود:برقراری امنیت در توسعه اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد. در واقع ایجاد قدرت بازدارندگی در آبهای خلیج‌فارس برای توسعه سواحل مکران لازمه کار است.

وی بابیان اینکه قدرت اقتصادی با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی میسر می‌شود، گفت: باید سواحل مکران را به یک منطقه اقتصادی و استراتژیک تبدیل کنیم.

به گفته عباسی؛ ایجاد امنیت پایدار در آبهای خلیج‌فارس از سوی فرماندهی منطقه یک دریایی، به صورت جدی در شهرستان جاسک و آبهای منطقه کلید خورده است.

عباسی عنوان کرد: وجود بعضی از محرومیت‌های زیر ساختی در شهرستان جاسک سبب شد که نتوان کار را با سرعت بیشتری پیش ببریم؛ مهم‌ترین مشکل کمبود و یا نبود آب شرب است. در سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۰ به استان هرمزگان و در منطقه یکم دریایی این موضوع را با ایشان مطرح کردیم.

فرمانده منطقه دوم دریایی جاسک گفت: در این سفر مصوباتی برای شهرستان جاسک ومنطقه دوم دریایی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در پی داشت که مهم‌ترین آن آبرسانی به شهرستان جاسک از سد جگین با علمداری منطقه دوم دریایی راهبردی ولایت بود که با انتقال و لوله‌گذاری به شهرستان ترانسفر شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها