|
کدخبر: 10153

الزام تورهای گردشگری به رعایت قرارداد سفر

عضو هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: تورهای گردشگری ملزم به رعایت مفاد درج شده در قرارداد منعقد شده با مسافر، به طور کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، مسعود عبداللهی در گفت‌وگو با روزنامه «گسترش تجارت» اظهار کرد: حقوق گردشگران بر اساس قراردادی که در بروشورهای آژانس گردشگری مقصد آورده شده، لحاظ می‌شود. آژانس‌های گردشگری هنگامی که تورهای خود را برای فروش به آژانس‌های کارگزار در کشور مقصد ارائه می‌دهند در بروشورهای سفر خود خدماتی را عنوان می‌کنند، ‌مانند آنکه وسیله نقلیه دارای کولر است یا گردشگران در هتل ۵ ستاره اسکان داده می‌شوند؛ این امکانات باید در سفر به طور کامل رعایت شوند.

عبداللهی درباره حوادث و تخلف‌های احتمالی طی سفر برای گردشگران خارجی اظهار کرد: تخلف‌هایی مانند سرقت، تصادف یا گم شدن وسایل به بیمه سفر، بیمه شخصی و بیمه حوادث بر می‌شود. بیمه‌های سفر یا از سوی آژانس‌های برگزار‌کننده تورهای سفر ارائه می‌شود یا اینکه گردشگران به طور فردی آنها را خریداری می‌کنند. برخی گردشگران به جز بیمه سفر بیمه اموال و حوادث را نیز از کشور خود خریداری می‌کنند. به طور کلی اگر چمدان یا وسیله‌ای از گردشگران گم شود ایرلاین‌ها موظف به پرداخت خسارت هستند اما گردشگران باید مدرکی به بیمه‌گذار خود ارائه دهند تا بیمه‌گذار خسارت را از ایرلاین‌ها دریافت کرده و به گردشگران پرداخت کند.

او با اشاره به تخلف‌ها، حوادث و جرم‌هایی که درباره گردشگران خارجی به وقوع می‌پیوندد، بیان کرد: در مواردی مانند تعرض، سرقت یا دعوا گردشگران می‌توانند به دادسراها و شورای حل اختلاف کشور مراجعه کنند.

عبداللهی با تاکید برلزوم بررسی بیشتر و دقیق‌تر قوانین مرتبط با حقوق گردشگران خارجی گفت: در اروپا حقوق گردشگران خارجی به طور جزئی و دقیق بررسی شده و حتی در زمینه کوتاهی در خدمات‌رسانی نیز قوانینی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها