|
کدخبر: 321624

واردات از چین

واردات کالا از چین امری رایج برای تامین محصولات مورد نیاز صنایع مختلف در ایران است. این روز‌ها که کشور ما درگیر تحریم‌های متعدد است خرید مواد اولیه و مواد مورد نیاز مردم مانند دارو از کشور‌های آمریکایی و اروپایی سخت شده است بر همین اساس و با توجه به اهمیت تامین مواد اساسی مردم و صنایع تاجران به خرید کالاهای اساسی از چین روی آورده‌اند. در نتیجه این امر واردات از چین به ایران به صورت مداوم در جریان است، برخی از تاجران با صادرات محصولات خود به چین و واردات کالا از چین به ایران مبادله کالا را برای خرید کالا در پیش گرفته‌اند.

 

تعرفه واردات از چین

تعرفه واردات کالا از چین به ایران پایین است. به همین ترتیب بسیاری از کالاهای داخل کشور مربوط به چین هستند. زیرا این تولیدات قیمت ارزانی دارند و هم برخلاف بسیاری از تولیدات کشورهای دیگر در کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌‌شوند.  بنابراین کیفیت‌های متفاوت یک، دو و سه یک محصول وارد کشور می‌شود. این امر سبب می‌ شود بسیاری از اقشار کم‌ درآمد جامعه نیز بتوانند نوع درجه دو و سه آن‌ها را خریداری کرده و استفاده کنند به همین خاطر خرید از چین اهمیت زیادی برای بازرگانان دارد.

بسیاری از کالاهای چینی که بازرگانان ایرانی اقدام به وارد کردن آن‌ها می‌‌کنند لوازم صوتی و تصویری پارچه‌ها لباس‌ها و کفش هستند و جایگاه بالایی نزد تاجران برای واردات کالا دارند. تعرفه واردات از چین بسیار مناسب است و بسیار پایین است به همین دلیل واردات از این کشور می‌‌تواند کسب و کاری مطمئن برای رسیدن سودی بی‌ سابقه باشد.

 

کارمزد واردات کالا از چین به ایران

کارمزد واردات از چین شامل موارد مختلفی است، در این مرحله لازم است که درباره کارمزد ‌های حمل و نقل تحقیق کنید، این هزینه‌ها از تجمیع کارمزدهای فوب FOB، تحویل کالا بر روی کشتیهزینه‌های انتقال توسط شرکت‌های حمل و نقل، تعرفه‌های گمرکی، هزینه ‌های حمل و نقل داخلی، و هزینه ‌های خدمات مانند بازرسی، نمایندگی‌ها به دست می‌ آید.

هزینه‌‌های پنهان دیگری نیز در این مسیر وجود دارد،  یک شرکت متخصص در زمینه مدیریت واردات می‌تواند در به حداقل کردن همه هزینه ‌ها به شما کمک کند مشورت با یک شرکت حمل و نقل بار برای کاهش هزینه ‌ها ضروری است.

آخرین مرحله برای واردات از کالا از چین به ایران مذاکره در مورد مواد قرارداد معامله با فروشنده است. در این مرحله باید در مورد شرایط حمل و نقل، پرداخت و پیش پرداخت نیز با فروشنده صحبت کنید می‌توانید در این زمینه از کمک شرکت ‌های متخصص در زمینه مدیریت واردات استفاده کنید، رویه غالب این است که 30 درصد از مبلغ معامله در زمان سفارش و 70 درصد زمان تحویل کالا پرداخت ‌شود و پرداخت کل مبلغ خرید در ابتدا امری عاقلانه نیست. در صورت وجود هر گونه تاخیر در حمل و نقل یا مشکلی در محصول، احتمال بازپس گیری پول پرداخت شده بسیار کم است. باید از فروشندگانی که چنین تقاضایی دارند، دوری کنید.

 

بهترین شرکت بازرگانی واردات از چین

 شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل در زمینه واردات از چین دارای به روزترین و متخصص ترین افراد و مشاوران است. اما اگر شما خودتان به تنهایی کار واردات را انجام می‌دهید خوب است که بهترین روش واردات از این کشور را بدانید:

تشخیص دادن نیاز بازار و بررسی تقاضاهای بازار

شناسایی فروشندگان و تولید کنندگان مختلف در کشور چین

گفتگوهای لازم در زمینه عقد قراردادهای بلند مدت با شرکت‌های چینی

هماهنگی‌های لازم در جهت دریافت محصولات و کالاهای خریداری شده

تست محصولات و کالاها قبل از بارگیری آنها

دریافت پرفورما و پکینگ لیست از شرکتهایی که محصولات آن‌ها را خریداری کرده‌اید.

پیگیری‌های لازم در خصوص ارسال سالم محصولات به کشور

ترخیص واردات کشور چین از گمرک

 

واردات دستگاه از چین

در برخی از مواد منظور شما از واردات مستقیم از چین راه اندازی کسب و کار تولیدی است یا نیاز به یک ابزار برای سرعت بخشیدن به کار تولیدی است. اولین کار برای دستگاه باید فروشنده معتبر را پیدا کنید که از سایت‌های علی بابا یا 1688 یا توابائو و میتوانید برای این منظور کمک بگیرید.  برای واردات مستقیم از چین‌اید دقت کنید. ما پیشنهاد می‌کنم حتما با شرکتی که در این زمینه تجربه دارد و شناخت کافی از ماشین‌های تولیدی دارد مشورت یا همکاری کنید. یا از دوستی که در این زمینه تجربه کافی دارد کمک بخواهید.

شرایط واردات دستگاه

همان طور که بررسی کردیم دستگاه و ماشین آلات صنعتی باید با دقت بالایی به کشور وارد شوند. حمتا این دستگاه‌ها و ماشین‌ها را تست کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می‌کنند. برای این منظور یک مدرک به نام مشخصات فنی کالا (Technical specification) از فروشنده خود بخواهید. در این مدرک تمام موارد و قطعاتی که در دستگاه وجود ودارد را به صورت ریز معرفی شده‌اند حتی جنس محصول بعد را با فروشنده طی کنید که من دستگاه را طبق مشخصات فنی ارائه شده تحویل میگیرم و اگر این گونه نباشد دستگاه را عودت می‌دهید و ضرر و زیان خود را هم دریافت می‌کنید.

متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و اینکه هیچ کدام از دوطرف قرار داد نمی‌توانند به هم دسترسی داشته و از هم شکایت کنند. بهترین روش برای خرید و واردات از چین، قرارداد دستگاه همکاری با شرکت‌های بازرگانی دارای دفتر تجاری یا شرکت در دیگر کشور‌های همسایه می‌باشد آنها می‌توانند به نام آن کشور قرارداد بسته و از هرگونه مشکل جلوگیری کنند.

 

واردات از چین با آریا حمل

واردات از چین می‌تواند راهی مقرون به صرفه برای کسب و کارها برای دسترسی به طیف گسترده‌ای از محصولات با کیفیت باشد. با این حال، مهم است که از چالش‌ها و مقررات مربوط به انطباق آگاه باشید. با انجام مراحل اصلی و انجام اقدامات احتیاطی لازم، کسب و کارها می‌توانند با موفقیت محصولات خود را از چین وارد کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل با دارا بودن تیمی متخصص و حرفه‌ای در حوزه ارائه خدمات مشاوره برای انتخاب انواع روش‌های حمل و نقل کالا و بهره مندی از تیمی زبده در حوزه انتقال و ترخیص کالا، آماده ارائه انواع خدمات حمل و نقل کالا به کشور‌های مختلف آسیایی و اروپایی به تاجران و بازرگانان است.

شما می‌توانید از خدمات بین المللی شرکت ما برای واردات یا صادرات کالا استفاده کنید. کلیه مشاورین و متخصصین ما به دلیل داشتن تجربه و سابقه‌ای بسیار بالا در حوزه انتقال، خرید و ترخیص کالا از مبادی گمرکی می‌توانند به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات گمرکی و سایرخدمات مورد نظر را به شما براساس نیازی که دارید ارائه دهند.

مشاوره با کارشناسان آریا حمل: 09358700321  و  86121000-021

وبسایت: ariahaml.com

https://ariahaml.com/?p=1324

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها