|
کدخبر: 325013

اختصاصی گسترش نیوز؛

صفر تا صد آزادسازی خرید جت شخصی / قیمت جت شخصی اعلام شد

در دنیای لوکس و مدرن امروزی، هر از چند گاهی از نوع زندگی و تفریحات مجلل سلبریتی ها و افراد مشهور خارجی و داخلی اخباری به گوش می خورد. البته این نوع زندگی ها در دنیا، مختص این افراد نیست و هر شخصی که به قول معروف دستش به دهانش می رسد و پیمانه ای چرب تر دارد، هم از این نوع زندگی های مجلل دور نیست.

اقتصاد صفر تا صد آزادسازی خرید جت شخصی / قیمت جت شخصی اعلام شد

در دنیای امروز، با پیشرفت تکنولوژی و ورود انواع وسیله نقلیه شخصی به بازار، افراد در لحظه از جایی به جای دیگر می روند. البته با توجه به افزایش رفت و آمد ها شاهد پدیده ترافیک هستیم. سفر با هواپیمای شخصی بدون دغدغۀ ترافیک، بسیار هیجان انگیز و جذاب است. شاید شما هم در روزهای اخیر با شنیدن خبر آزاد شدن خرید جت شخصی تعجب کرده باشید. با توجه به اوضاع اقتصادی، این پرسش پیش می آید که در این اوضاع اقتصادی که عده ای حتی توان تهیه مایحتاج اولیه زندگی خود را ندارند، از کل جامعه چند درصد افراد می توانند جت شخصی خریداری یا اجاره کنند؟

خرید جت های خصوصی برای عموم آزاد است

خرید هواپیما یا جت شخصی و استفاده از آن مانند خرید خودرو است و باید مراحلی را طی کرد. قبل از هر چیز و مرحله ای، باید مجوز صلاحیت پرواز مجاز را داشته باشیم. خریدار باید در ابتدا هواپیمای شخصی را در سازمان هوایی کشور به ثبت برساند. صدور مجوز اولیه ۶ ماه طول می کشد. بعد از آن، هر بار پرواز با هواپیما نیاز به اخذ مجوز دارد. قطعا دریافت یک سری مجوز ها مثل لایسنس پرواز با هواپیمای شخصی نیز الزامی خواهد بود.

نکته مهمی که نباید از آن غافل ماند، محل نگهداری هواپیمای شخصی است که البته محل آن هم فرودگاه است. اجازه پرواز هواپیمای شخصی پس از تایید قابلیت های فنی و صلاحیت عوامل پرواز توسط سازمان هواپیمایی کشور صادر می شود. هواپیمای شخصی دردسر هایی مثل تعمیر و نگهداری، تامین قطعات و باقی موارد را هم دارد که کلی وقت می گیرند و باید زیر نظر سازمان هواپیمایی انجام شود.

آشیانه هواپیمای شخصی در ایران

هواپیمای شخصی را در فرودگاه مخصوص نگهداری می کنند. فرودگاه گل‌بهار در مشهد، آزادی قزوین، زرقان شیراز، ایوانکی نزدیک تهران، کرمان، رامسر، نوشهر، ایلام، ارومیه، جلفا، کاشمر، دزفول، نیشابور، پیام کرج، تبریز، بجنورد، اصفهان، شهرکرد، یاسوج، کیش، زنجان، همدان و نمک آبرود نقاطی هستند که می توان برای نشست و برخاست هواپیمای شخصی روی آن ها حساب باز کرد.

داشتن هواپیمای شخصی و مهارت بالا خلبانی، دو فاکتور مهمی است که باید آن ها را در اختیار داشته باشد. آموزش خلبانی و پرواز با هواپیماهای فوق سبک، خرید هواپیما و تامین قطعات موردنیاز، بخشی از خدماتی است که شرکت های ارائه دهنده خدمات هوایی در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

قیمت جت های شخصی

بیشتر هواپیماهای فوق سبکی که در ایران وجود دارند، دونفره هستند و حداکثر تا توان ۶۰۰ کیلوگرم می‌توانند جابه جایی داشته باشند. معمولا قیمت این هواپیماها به آپشن های مختلفی بستگی دارد. برای مثال سرعت، امکانات، داشتن سیستم اتو پایلوت و... امکاناتی است که باعث می شود قیمت آن ها از ۲ میلیارد تا ۱۲ میلیارد تومان نیز متغیر باشد.

البته این رقم‌ها برای هواپیماهای فوق سبک ملخ‌دار است و قیمت جت‌های شخصی دو نفره از ۴۰ و جت‌های ۸ نفره بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هم می‌رسد. هواپیماهای موجود در ایران جزو برندهای بسیار معروف دنیا هستند و از آلمان و جمهوری چک وارد کشورمان می‌شوند.

به دلیل قیمت بالایشان، جت‌های شخصی در ایران تعداد زیادی طرف دار ندارند و افراد ثروتمند به هواپیما های فوق سبک تک‌موتوری رضایت داده‌اند. براساس آمار رسمی، حدود ۲۰۰ نفر ایرانی مالک هواپیماهای شخصی هستند و هر سال ۲۰ تا ۳۰ نفر به این فهرست اضافه می‌شوند. هواپیما های فوق سبک ۲ نفره، که با باک ۱۴۰ لیتری بنزین سوپر تا ۲ هزار کیلومتر پرواز می‌کنند، به عنوان رایج‌ترین هواپیماهای شخصی در ایران شناخته می‌شوند.

واکنش ها به خبر آزاد شدن خرید جت شخصی 

خبر آزاد شدن خرید جت شخصی به سرعت در فضای مجازی پربازدید شد و شاهد واکنش های طنز و جدی به این خبر بودیم. در پایان نگاهی به این واکنش ها خواهیم داشت. 

هواپیما-شخصی

 

هواپیما

قیمت-جت

خرید-هواپیما

خرید-جت

جت-شخصی-توئیتر

جت-شخصی

جت

توئیتر

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها